Hoppa till innehåll

Compoundbåge för vänsterhänt.


erik.oxelgren

Recommended Posts

Hej. Jag och min fru ska börja med bågskytte. beställde en båge till henne. Inga problem. Till mig var det värre. Jag är nämligen avig och håller bågen i höger hand och strängen i vänster. Googlade runt lite och det verkar fan ta mig bara finnas en compoundbåge för vänsterhänta medan det finns 100 - tals. För högerhänta. Någon som har tips? Mvh Erik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hej. Jag och min fru ska börja med bågskytte. beställde en båge till henne. Inga problem. Till mig var det värre. Jag är nämligen avig och håller bågen i höger hand och strängen i vänster. Googlade runt lite och det verkar fan ta mig bara finnas en compoundbåge för vänsterhänta medan det finns 100 - tals. För högerhänta. Någon som har tips? Mvh Erik

Lite sent kanske men ändå: proarchery.se

Lycka till

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du är vänster eller högerhänt har INGENTING med att göra om du ska ha en höger eller vänster båge.

Man ska helst välja båge efter vilket öga som är dominant.

Jag är grymt högerhänt men är vänster dominant på ögonen.

Så jag skjuter en vänster båge och håller alltså bågen med höger hand.

Bästa rådet är dock att åk till närmsta klubb. Dom kommer hjälpa dig välja rätt utrustning. Det är svårt att hitta rätt prylar så man behöver all hjälp man kan få.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...