Publicerat September 8, 201411 yr Är de någon som har erfarenhet av denna serie med sikten från Leupold? Har länge tyckt att de verkar intressanta pga sitt relativt låga pris samt att de vad jag har förstått har .mrad justering. Har tänkt att siktet ska hamna på en .22:a så har inga jättestora krav på den optiska kvalitén utan är mer intresserad om man kan lita på siktet mekaniskt. Min erfarenhet av leupold är att man brukar kunna lita på den mekansika biten, men dehär verkar ju vara någon typ av "budget" variant så frågan är om man ändå kan göra de? Även andra tankar och funderingar kring siktet skulle vara kul att höra!
Publicerat September 8, 201411 yr Det är pålitliga tuber, helt klart vettiga och sansade, jag är lite oklar på hur de justerar, om det verkligen är i Mrad men det får en ivrig köpare utröna, spontant är det mycket funktion om än inte den allra bästa optiken för pengarna. /Christian
Publicerat September 8, 201411 yr Författare Då kanske jag vågar mig på att köpa en sådan! Verkar däremot vara väldigt lite folk som har en eller har några erfarenheter, dessutom finns det knappt några på blocket. Var en ute idag, men jag tror någon annan tyvärr han före mig. ska fortsätta hålla utkik annars blir det nog en ny..
Publicerat September 13, 201411 yr Har ingen erfarenhet om just den serien, men överlag är Leupold en jäkligt bra kikare tycker jag. Få är så robust byggda.