Publicerat September 8, 201411 yr Hej ! Jag äger i dagsläget en Remington model 700 och, som kanske vissa av er vet, så saknar den både magasin och plundringslucka. Vilket betyder att man måste göra mantelrörelse varje gång man är tvungen att plundra vapnet helt. Då är min fråga, får man/kan man modifiera vapnet så pass att man får magasin på den istället ? Om ja - vad går ett sånt kalas på och vad bör man tänka på ? Ska tillägga att jag självklart inte tänker gå ner i källaren och såga själv. MVH
Publicerat September 8, 201411 yr Du menar att du har fast magasin mao en 700ADL? då har du magasinbox,patronförare och fjäder,annars har du en enkelskottare. Om du vill ha löstagbart magasin så finns det lösningar på det,annars är det absolut enklaste att köpa ett underbeslag med öppningsbar lucka Remington orginal SA eller LA beroende på vad du har och passa in i befintlig kolv-det enda du behöver göra efter att beslaget är på plats är att sätta i fjädern i luckan sen är det bara att köra. /Mike
Publicerat September 8, 201411 yr Författare Ja, exakt ! Hela mekaniken finns ju där såklart, bara själva luckan som saknas. D.v.s precis som du sa. Tack så mycket för svar !