Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skyddsväst Dogtech protector pro

Featured Replies

Publicerat

Min beagle får skavsår av den iår. Fick inte det förra säsongen. Han får det i "knävecket" på hans vänsta framben. Någon som har några tips hur man kan förhindra det eller någon som varit med om det förut?

Publicerat

Sy in hos en skräddare. Gjort så på våra.

S.

Publicerat
  • Författare

Sy in hos en skräddare. Gjort så på våra.

S.

Ska kolla på det idag, har du någon bild eller har lust att ta och visa hur dom ser ut nu? Funderar även på att tabort en del av flärpen som är mellan benen på honom så att han inte kissar i västen då jag har en hane. Någon som har samma problem med det?

Publicerat

Rastar mina innan. Sen på med väst. Pissar dom i västen har jag en sprayflaska med vatten jag sköljer dem med.

Sen när jag kommer hem spolar jag den. Om de skulle vara snusk kvar.

S.

Publicerat
  • Författare

Rastar mina innan. Sen på med väst. Pissar dom i västen har jag en sprayflaska med vatten jag sköljer dem med.

Sen när jag kommer hem spolar jag den. Om de skulle vara snusk kvar.

S.

Jo jag rastar också men min okastrerade hane skvätter mer än en bebis dreglar även efter rastning :)

Publicerat
post-5975-0-58988500-1410284986_thumb.jp
Publicerat
  • Författare

Tack! :)

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu är västen fixad. Inga skavsår längre. Tyvärr jagar han riktigt dåligt i västen. Släpper mycket tidigare och söker sämre. Är det bara att fortsätta kämpa på? Någon som varit med om samma sak?

Publicerat

Hastigheten gick ner på hannen vi hade.

Tiken spelar ingen roll om den är av eller på.

S.

Publicerat

Nu är västen fixad. Inga skavsår längre. Tyvärr jagar han riktigt dåligt i västen. Släpper mycket tidigare och söker sämre. Är det bara att fortsätta kämpa på? Någon som varit med om samma sak?

Det är ingen nyhet att hundarna blir värma och jobbar mindre med västarna (blir sämre överlag). Men det där vägs upp av fördelen då ev. Rovdjur kommer och tar din vän vilket jag kan ana att du inte vill ska inträffa.?

Ett råd är kör på med västen där risken för angrepp är frekvent. Låt hunden sen löpa fritt utan väst där det inte föreligger risk för rovdjursangrepp, eller där ni kan samverka lokalt och plocka in hunden så inget händer.

Rapportering mellan berörda områden.   

Sen har vi de här med långbenta starka hundar kontra mindre muskulösa ettriga historier som förvisso är skarpa men vid en batalj med rovdjur/vildsvin kan skadas oerhört. ifall dessa hämmas av en väst. 

Ett ex.

Jämför en Beagle din "Quattro" med en Harrier så ska du se att det är markant skillnad vid styrka att bära västen när det kommer till tunga områden att jobba i som höga terränger och branta områden. Tänk även snö i det här läget. 

Allt handlar enligt mig och det står rakt av för. En bedömning när västen kan tänkas behöva bäras eller då den ska vara på hyllan. 

Själv så har jag numera plockat bort västen. Då min hund arbetar på ett sätt som inte skadar denna i skogen.

Men sen har jag det här i åtanke vid jakt på marker där vargen huserar. Aldrig att jag släpper utan att säkra hunden. Så mycket är inte jakten värd i mina ögon.

Signalvästar förövrigt som påtalar att nu kommer hunden! Dessa är dock av stor vikt att lägga fokus på "återigen där risken är minimal för angrepp". En trött passkytt som ett litet ex. Som är relativt ny inom jakten eller som räknar björkar på ny plats.

Kan då adrenalinet+ endorfinerna faktiskt göra oerhörda felsteg. Sådant ska undvikas i möjligaste mån. 

En hel djungel det här. Men följ det ni ärligt kan stå för. 

Publicerat
  • Författare

Så med andra ord hjälper det inte att jaga mer i den?

Publicerat

Vänta in temperaturer under nollan så märker du nog ingen skillnad längre, det är min erfarenhet. Få Kenyaner springer Marathon i HH. :wink: