Publicerat September 11, 201411 yr Finns ju vissa småsaker som gör det lätt för en när man ska kolla så patronerna blev rätt. Typ stänga slutstycket och det går trögt. Samt dedär vanliga. Men nu när man börjat ladda rakrepeter. Ja den enkla frågan är. Hur gör man? Alla tankar, tips och råd är välkomna. tänkte sen när löningen kommer beställa hem en RCBS Precision mic för kaliber 6.5x55 så man har. Den borde underlätta för måttagandet. men utöver detta. Tips och råd mottages tacksamt.
Publicerat September 11, 201411 yr Ladda som vanligt. Jag personligen kaliberar max för att låser det inte så säger det klick (ska det iaf...) Men så laddar jag bara om mina hylsor en gång. Är ju inte bristvara på 6.5-hylsor...
Publicerat September 11, 201411 yr Författare Okej får kolla på verktygen imorgon på torsbo kanske man ska köra en finare serie verktyg o testa skillnaden mot den vanliga billiga serien av verktyg. Nä hylsorna är de ingen bristvara på direkt inte
Publicerat September 11, 201411 yr Är inte Laser i allmänhet rätt rymlig i hålet? Tror inte du behöver vara orolig eller använda specialverktyg.