Publicerat September 12, 201411 yr Undrar om någon har eller har testat en Lecia Magnus 1-6.3x24 L3-D och kan komma med ris och ros.
Publicerat September 12, 201411 yr Undrar om någon har eller har testat en Lecia Magnus 1-6.3x24 L3-D och kan komma med ris och ros. + brett synfält, fin färg, inget tunnelseende överhuvudtaget - zoomreglaget har varit trögt på samtliga leica magnus jag klämt på, kanske att det mjukar upp dig vad det lider. känns lite klumpig jämfört med konkurrenterna. summa kardemumma - fantastik kikare i mina ögon. av drevkikarna jag klämt på och testat skjuta med den absolut bästa. (obs jag har ingen själv. det här är alltså inte en "jag har en sån så därför är det världens bästa kikare"-recension)
Publicerat September 13, 201411 yr Författare + brett synfält, fin färg, inget tunnelseende överhuvudtaget - zoomreglaget har varit trögt på samtliga leica magnus jag klämt på, kanske att det mjukar upp dig vad det lider. känns lite klumpig jämfört med konkurrenterna. summa kardemumma - fantastik kikare i mina ögon. av drevkikarna jag klämt på och testat skjuta med den absolut bästa. (obs jag har ingen själv. det här är alltså inte en "jag har en sån så därför är det världens bästa kikare"-recension) Nå efter att noggrant gått igenom alla omdömen så får ma ju ett positivt intryck.[emoji16] Har läst runt lite på nätet om den och det mesta verkar vara positivt. Blir nog så att man hänger på en sånn när man kommer hem efter dom sista 4v ombord.[emoji106] [emoji2]
Publicerat Januari 17, 201511 yr Jag råkade köpa en med en belyst 4:a (belyst prick). Trög förstoringsratt som sagt, men i övrigt är den helt sanslöst fin. Hade den haft en vertikal targetratt och lite smidigare förstoringsjustering hade den varit helt perfekt. Dock tror jag att konstruktionen gör det lätt för aftermarketfolk att göra en targetratt att köpa till. Jag är grymt nöjd med den (köpte i torsdags, monterade igår, sköt in idag - tag det för vad det är).
Publicerat Januari 18, 201511 yr Författare Har använt min i höst och håller med om trögheten. Men i övrigt bara höga poäng från mig. Otroligt nöjd![emoji106]
Publicerat Januari 18, 201511 yr Jag råkade köpa en med en belyst 4:a (belyst prick). Trög förstoringsratt som sagt, men i övrigt är den helt sanslöst fin. Hade den haft en vertikal targetratt och lite smidigare förstoringsjustering hade den varit helt perfekt. Dock tror jag att konstruktionen gör det lätt för aftermarketfolk att göra en targetratt att köpa till. Jag är grymt nöjd med den (köpte i torsdags, monterade igår, sköt in idag - tag det för vad det är). Köpte du den i göteborg på blocket?
Publicerat Januari 18, 201511 yr Yep! Jag försökte pruta men när jag kände på den blev jag som Gollum: "my precious..... YOU CAN'T HAVE IT!" klart jag var tvungen att ta den.
Publicerat Januari 18, 201511 yr hehe, ja farliga grejor det där. Tur jag hade för långt till götet, var bra pris oprutat vill jag minnas.
Publicerat Januari 18, 201511 yr Jag råkade köpa en med en belyst 4:a (belyst prick). Trög förstoringsratt som sagt, men i övrigt är den helt sanslöst fin. Hade den haft en vertikal targetratt och lite smidigare förstoringsjustering hade den varit helt perfekt. Dock tror jag att konstruktionen gör det lätt för aftermarketfolk att göra en targetratt att köpa till. Jag är grymt nöjd med den (köpte i torsdags, monterade igår, sköt in idag - tag det för vad det är). men den är väl inte bättre än z6i 1-6x24?
Publicerat Januari 18, 201511 yr Absolut bättre. Förstoringen är verkligen 1, inte 1,05 som Swarovski .. Det låter larvigt men det finns en finess med att komma hela vägen till äkta perspektiv. Därutöver har den bättre optik, större eyebox, bättre coating mot backlight (stora okular har ju en hel del yta...). Swarren har mindre trög förstoringsvred men förlorar i alla andra grenar. Jag är helfrälst.
Publicerat Januari 18, 201511 yr Absolut bättre. Förstoringen är verkligen 1, inte 1,05 som Swarovski .. Det låter larvigt men det finns en finess med att komma hela vägen till äkta perspektiv. Bättre optik, större eyebox, bättre coating mot backlight (stora okular har ju en hel del yta...). Swarren har mindre trög förstoringsvred men förlorar i alla andra grenar. Jag är helfrälst.Då är det detta jag väntat på för att byta ut mitt älskade aimpoint. Jag har tidigare sneglat på meopta.
Publicerat Januari 18, 201511 yr Har kört Meopta tidigare, de är ruskigt nära 1x (r1 alltså, r2 imponerar inte där). Men den här var en helt annan upplevelse.
Publicerat Januari 18, 201511 yr Köpte en annan modell av Magnus för en månad sedan och blev överraskad! Lär bli fler Magnus i framtiden. Förstoringsvredet är trögt på min också.
Publicerat Januari 19, 201511 yr Detta är en populär post. mkj, 13KSEK gav jag, grymt bra pris. Jag såg ut så här när jag fick se den... Svårt att pruta då, det går inte att säga att man inte är så intresserad
Publicerat Oktober 4, 201510 yr Möjligen lite OT men jag har kört med mitt Leica Magnus 1.5-10x42 med LD-3 i två säsonger nu och är väldigt nöjd. Bortsett från det som redan konstaterats att förstoringsväxeln är väldigt trög är det ett riktigt toppsikte och jämfört med motsvarande Z6i så håller jag nog Leican för ett litet strå vassare. //Henrik
Publicerat Oktober 4, 201510 yr Skall införskaffa ett sådant efter ha provat ett på skjutbanan i veckan som var
Publicerat Oktober 4, 201510 yr Ber om ursäkt för kapningen! Men vet någon om Leica eri 2,5-10*42 är något att titta närmare på?