Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Byte av pilotton på Icom Prohunt Basic

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Är det nån som vet hur jag på lättaste sätt byter pilotton på en Icom Prohunt Basic? Den ton som laget använder är en annan än de som finns förprogrammerade i radion. Manualen antyder på sina ställen att det ska gå men jag undrar om man måste lämna in den nånstans för att få det gjort.

--Erik

Publicerat

Jag fick lämna in min..

• 2 months later...
Publicerat

Sitter i samma sits. Till vem vänder jag mig?

Publicerat

icom i ett nötskal man ska väl kunna ha kravet att justera radiokanaler själv utan att behöva lämmna in radion,, :verymad:

Publicerat

icom i ett nötskal man ska väl kunna ha kravet att justera radiokanaler själv utan att behöva lämmna in radion,, :verymad:

Icom F34 kan du ju ställa in själv ?

....ser nu att dom heter basic och advanced.

Varning för att köpa en basic med andra ord!

Publicerat

Ställ in rätt frekvens. Kanal.

Bläddra med knapparna ner under displayen till rätt tone.

S.

Publicerat

Ställ in rätt frekvens. Kanal.

Bläddra med knapparna ner under displayen till rätt tone.

S.

Problemet är att den verkar inte ha alla pilottoner inprogrammerade. 

67-118 finns och jag behöver 136,5...

Publicerat

Enligt manualen finns den. Vilken kanal kör ni?

Publicerat

Kanal 5. Det ligger ett tillägg i manualen under punkt 4.1 där 67,0-118,8 nämns som förprogrammerade.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

156.00 då. Prova kanal 10. Och se där.

S.

Publicerat

Har bara 1-7. Basic modellen. Ska ut i garaget när dottern slocknat. Återkommer.

Publicerat

Icom Prohunt Basic har endast 16 pilottoner förprogrammerade. 67,0-118,8. Måste programmera om. Ingen lust att köpa ny radio. Hjälp!

Publicerat

Nu finns radion i två olika utföranden. bägge går hur lätt som helst att välja vilken kanal man vill ha. När man väljer att köpa den som heter basic behöver man inte slanta upp lika mycket, men då får man inte med alla pilot-toner

Publicerat

Tror wizard borde kunna vara hjälplig. Han verkar ha koll på kommunikation överlag.

Publicerat

Och varför inte ringa till¦ Swedish Radio Supply AB. Det är dom som tar in Icom till Sverige. Jag har pratat med dom ang, blåtand och fått uppfattningen att dom är kunniga.

+4654670500

Lycka till.

Publicerat

Och varför inte ringa till¦ Swedish Radio Supply AB. Det är dom som tar in Icom till Sverige. Jag har pratat med dom ang, blåtand och fått uppfattningen att dom är kunniga.

+4654670500

Lycka till.

Har pratat med dom och ska skicka in för uppdatering. Grymt bra bemötande!

Tack!

Publicerat

Nu finns radion i två olika utföranden. bägge går hur lätt som helst att välja vilken kanal man vill ha. När man väljer att köpa den som heter basic behöver man inte slanta upp lika mycket, men då får man inte med alla pilot-toner

Där är problemet varför inte lägga ut alla pilotkanaler? priset för en basic kan du lika gärna köpa en annan radio med alla pilotkanaler

Publicerat

Där är problemet varför inte lägga ut alla pilotkanaler? priset för en basic kan du lika gärna köpa en annan radio med alla pilotkanaler

Jag läste inte tillräckligt noga och visste heller inte riktigt hur jaktlagen runt om använde radion. Trodde att en radio för 2495kr skulle ha allt men icke...

Den ska nu skickas iväg på spa och komma tillbaka piggare är någonsin :)

Publicerat

jovisst, du kan köpa radio för halva priset och alla piloter följer med. Man kan även köpa en skoda med  "all" extra allt lullull. Blir ingen Landcruiser för det. Man får vad man betalar för.

Publicerat

Eller så lägger du dina 1995 för en Basic o köper en radio som du får alla funktioner på,,! Det är ungfär -

Som en volvo o saab varför köpa bara för att alla volvo o saab ägare säger det !

Publicerat

Eller så lägger du... !

Du har tappat lite fokus. Jag bad om hjälp och fick det. I övrigt älskar jag min Icom Basic!!! Och jag kör Volvo också!!! Nu svider det riktigt va?

Publicerat

Nepp serru kör du din volvo medans du försöker hitta en pilotkanal  på din älskade radio :tongue:

Som skrivet så bara för att man kör volvo eller har en icom så säger det inte att märket eller modellen är bra,,

Tycker  fortfarande att en ny köpt radio oavsett märke ska man inte behöva lämmna in den för programering,, 

Publicerat

Nä tacka vet jag röksignaler, det är grejen de. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Precis inget krångel där inte :biggrin: