Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Primos Turbo Dogg

Featured Replies

Publicerat

Kan det vara ngt? 

Är lite försiktigt nyfiken på detta att locka med div manicker. För många år sen baxade man runt på bandspelare och prylar, visst gav det fler fågel men var bökigt att bära.

En sån här manick behöver inte vara så bökig.. och med rätt ljud så lär det dra fågel. Sett ett klipp på nätet där några norrman skjuter förbannat bra med kråka och använder denna tingest. Blir avgjort nyfiken.. Kass på norska så jag ids inte maila dem direkt och kolla läget.

Något som finns tillgängligt i sverige? Ngn som sett?

Och jo jag vet, tveksamt med legaliteten.. Om detta vill jag inte ha input okay?

Hivar in klippet med.. 

Publicerat

Norskarna förstår nog om du skriver på svenska.

Publicerat
  • Författare

Skickat ett meddelande, osäker på hur det levereras.. drog med en mailadress för säkerhetsskull.

Publicerat
  • Författare

He he.. försökte köpa via E-bay.. gick sådär, många grejjer att hålla reda på  :biggrin:

Kanske likabra att det strulade, tror det är giftigt.. men orka baxa runt på ytterligare en pryl? Kanske köper men ska fundera lite.. Sen måste man undersöka möjligheten att tanka ljud till nordisk kråka med.

En annan grej jag grubblar på är om man inte kan ha extern högtalare bara och mp3 filer i telefonen.. Avgjort billigast. 

Sen vet jag att efter att ha sått i det där oljudet och jagat x antal timmar för många år sen så är det ganska jobbigt, stressande.. Äsch fan jag vet inte, hade varit kul om ngn annan testat det här som kan kunde resonera med.

Publicerat

Telefon med kråkljud och extern högtalare....:thumbsup:

Knepigt att få tag i "rent" kråkskrän utan bakgrundsljud och brus. I övrigt klockrent.

Publicerat
  • Författare

Har en idé därvidlag.. som jag inte tänker redogöra för ytterligare  :cool:

Publicerat

största skillnaden mot mobben och extern högtalare är att dom flesta high end produkterna så kan du koppla en decoy som körs via fjärrkontroll  nämnde jag att dom har fjärrkontroll i första läget

Publicerat
  • Författare

Jo jag hade koll på fjärr.. behövs egentligen inte men tja skit samma. Att koppla till lockfågel behövs inte heller. Men fjärren är ju skön, man kan hänga tutmaskinen i uvträdet så slipper man stå i skiten ljudmässigt.

Ska fundera lite till.. finns säkert fler modeller som fungerar lika bra.

Publicerat

Man får väl inte jaga med inspelade ljud o elektriska apparater? ;)

Publicerat
  • Författare

Och jo jag vet, tveksamt med legaliteten.. Om detta vill jag inte ha input okay?

Publicerat

Aha läste lite kasst :/