Publicerat September 14, 201411 yr Kan det vara ngt? Är lite försiktigt nyfiken på detta att locka med div manicker. För många år sen baxade man runt på bandspelare och prylar, visst gav det fler fågel men var bökigt att bära. En sån här manick behöver inte vara så bökig.. och med rätt ljud så lär det dra fågel. Sett ett klipp på nätet där några norrman skjuter förbannat bra med kråka och använder denna tingest. Blir avgjort nyfiken.. Kass på norska så jag ids inte maila dem direkt och kolla läget. Något som finns tillgängligt i sverige? Ngn som sett? Och jo jag vet, tveksamt med legaliteten.. Om detta vill jag inte ha input okay? Hivar in klippet med..
Publicerat September 14, 201411 yr Författare Skickat ett meddelande, osäker på hur det levereras.. drog med en mailadress för säkerhetsskull.
Publicerat September 14, 201411 yr misstänker att vid köp från svensk/norsk handlare så hamlar den på runt 2000 kr antagligen mer försök få från ebay t,ex http://www.ebay.com/itm/Primos-3756-Primos-Alpha-Dogg-Electronic-Caller/330797832793?hash=item4d05165a59 att dom verkar vara brutal giftiga är inget snack om
Publicerat September 14, 201411 yr Författare He he.. försökte köpa via E-bay.. gick sådär, många grejjer att hålla reda på Kanske likabra att det strulade, tror det är giftigt.. men orka baxa runt på ytterligare en pryl? Kanske köper men ska fundera lite.. Sen måste man undersöka möjligheten att tanka ljud till nordisk kråka med. En annan grej jag grubblar på är om man inte kan ha extern högtalare bara och mp3 filer i telefonen.. Avgjort billigast. Sen vet jag att efter att ha sått i det där oljudet och jagat x antal timmar för många år sen så är det ganska jobbigt, stressande.. Äsch fan jag vet inte, hade varit kul om ngn annan testat det här som kan kunde resonera med.
Publicerat September 14, 201411 yr Telefon med kråkljud och extern högtalare.... Knepigt att få tag i "rent" kråkskrän utan bakgrundsljud och brus. I övrigt klockrent.
Publicerat September 14, 201411 yr Författare Har en idé därvidlag.. som jag inte tänker redogöra för ytterligare
Publicerat September 15, 201411 yr största skillnaden mot mobben och extern högtalare är att dom flesta high end produkterna så kan du koppla en decoy som körs via fjärrkontroll nämnde jag att dom har fjärrkontroll i första läget
Publicerat September 15, 201411 yr Författare Jo jag hade koll på fjärr.. behövs egentligen inte men tja skit samma. Att koppla till lockfågel behövs inte heller. Men fjärren är ju skön, man kan hänga tutmaskinen i uvträdet så slipper man stå i skiten ljudmässigt. Ska fundera lite till.. finns säkert fler modeller som fungerar lika bra.
Publicerat September 16, 201411 yr Författare Och jo jag vet, tveksamt med legaliteten.. Om detta vill jag inte ha input okay?