Publicerat September 15, 201411 yr Hej! Ska snart till att skaffa en till hund och kommer då ha en engelsk setter och en Flat. Funderar fram och tillbaka hur man på ett bra sätt kan lösa burfrågan i bilen. Hur har ni gjort när ni har två hundar? Fördel med dubbelbur är ju att de får gott om plats. Nackdel med dubbelbur är att jag tappar massa bagageutrymme. Kanske går att ha mellanvägg i en sådan men då kan jag inte nyttja det extra utrymme man får när man fäller sätet. Fördelen med grindar och mellanvägg är att jag kan ha kvar hälften av bagaget som bagage Nackdelen är att jag inte har något skydd in till bilens baksäte Nackdelen med buren jag har idag är att det bara får plats en Flat och möjligen valp i några månader. Jag försöker hitta en lösning där jag inte behöver använda hela bagaget till hundarna. Jag fraktar helt enkelt saker som idag går väldigt enkelt att frakta med den situation jag har nu. Takbox är ett alternativ såklart men känns drygt att ha på för jämnan. Lasta i baksätet går såklart också men det är inte heller den bästa lösningen. Tacksam för lite info om hur ni andra gjort. Kommer ni med tips får ni gärna tipsa om olika prisklasser.. Har idag en Audi A6 avant
Publicerat September 15, 201411 yr Om du har grindar och mellanvägg så kan du ju ha ett lastförskjutningsgaller som hindrar hundarna från att hoppa fram. Finns budgetvariant på biltema och dyrare varianter hos Audi och hundbursförsäljare.
Publicerat September 15, 201411 yr Har haft både grindar och nu bur och ja, det är verkligen fördelar och nackdelar med båda varianterna. Men nu när jag sitter med bur så tycker jag nog ändå att grindar och lastgaller var den bästa lösningen. Med mellanvägg så har man ju halva bagaget kvar och kan fälla en del av baksätet när det behövs. Ska man åka långt och behöver packa en hel del så är det lika dåligt vilken av lösningarna som. Med barnvagn och packning som hör till när man har barn och ska vara borta en vecka så blir det dåligt med utrymme och alla skrymslen blir fullpackade... Därav lutar jag mer och mer mot släp om det skulle bli en hund till.
Publicerat September 15, 201411 yr Skulle aldrig ha något annat än bur till mina hundar. Det är oändligt mycket säkrare om du kör åt skogen med bilen. Finns ju någon "jeppe" bur som är dubbel men man kan skjuta mellanväggen för att justera åt vilken sida det ska finnas mest plats.
Publicerat September 16, 201411 yr Författare Tack för era svar.. Det har länge lutat åt grindar men jag har även funderat på det Bulldog säger.. Det mest riktiga beslutet är ju säkerheten..
Publicerat September 16, 201411 yr Ja, det är ju såklart en fördel burarna har. Hunden flyger inte omkring vid ev. krock.