Publicerat September 16, 201411 yr För några år sedan sponsrade vi en vapentillverkares tävlingslag med kikarfästen och då blev jag lovad att få en låda av dem. Men löftet höll inte så länge och jag fick ingen låda. Mitt planerade gevärsprojekt höll på att falla och ett tag var jag inne på en Tikka T3 låda istället. T3 är jag sjukt förtjust i men valet blev att göra egen låda.
Publicerat September 16, 201411 yr Författare Tanken är pipbytare, integrerad skena och låsklackar bak. Låsklackar bak för att kunna mata besvärliga patroner och få kortare slutstyckesgång Pipan kommer att ha cylindrisk del och en kort gängdel
Publicerat September 16, 201411 yr Författare Materialet i lådan är Uddeholm impax Och ovan visas brotchning av hålet Lådans pipinfästning Låsklackarnas svarvning
Publicerat September 16, 201411 yr Författare Lådan fräses T3 längd och kommer att funka emot T3 underbeslag och tryck
Publicerat September 16, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Driftning av spår. Jag har lagt en liten video på mitt instagram konto Spuhr Företaget har värsting CNC maskiner, men det här hobbyprojektet kommer att göras i äldre maskiner för Mitt höga nöjes skull
Publicerat September 18, 201411 yr Jobbar själv som CNC fräsare, så det här är väldigt spännande att följa.
Publicerat September 20, 201411 yr Jag antar att du väljer integrerad rekylklack också? Måste va jäkligt kul att göra sin egen låda!
Publicerat September 20, 201411 yr Nä jag tänkte mer på T3:an... om det blir en t3 klon så du kan använda t3 kolvar direkt, fast med rekylklacken integrerad istället.
Publicerat September 20, 201411 yr Författare Njä, det blir en rejäl rekylklack och den kommer att vara en del av pipbytessystemet med
Publicerat September 25, 201411 yr Följer med stort intresse Håkan! Glöm för guds skull inte av att uppdatera här!
Publicerat September 26, 201411 yr Grymt projekt som gillas skarpt Har ritat på en egen låda men har ju inget förutom idén.
Publicerat September 28, 201411 yr Författare Picatinny fräsning Hård gradning av picatinny Slutstycke Låsklackar Spår till boltstop o styrning
Publicerat September 28, 201411 yr Snyggt arbete Håkan! Vad ska en annan säga som har tummen mitt i handen på detta område.
Publicerat September 28, 201411 yr Ser riktigt bra ut. Ett riktigt hantverk att tillverka detta i manuella maskiner.
Publicerat September 28, 201411 yr Om man beställer en låda, vad kostar den och hur lång leveranstid har ni? Om jag lägger en beställning på en McMillan stock nu...