Publicerat September 18, 201411 yr Hej alla kunnigajag undrar om det är någon som känner till VOERE? De verkar bla. ha väldigt fina ombyggda m98 med kolvhalssäkringar (modell 2169) någon med erfarenhet?Med sina LBW har de har även vettigt prislagda pipbytare där man kan få "rubber coated wooden stock" som tex nya Anschutz 1780 har på sina softtouch (väldigt fin känsla i de kolvarna) och i deras sortiment av LBW (tror det var luxus och take down) har VOERE modeller med "hand cocking system" där man osäkrar genom att spänna upp slagstiftet. Vad jag förstått är det liknande mekanism finns på tex Blasern och nya Mannlicher Sm12 men till helt andra priser. Deras egen hemsida är svår att få fakta på men via olika återförsäljare har jag lurat ut att en LBW luxus ligger på runt 1700 euro. Enligt VOERE kan de "ge" mig en pipbytare med manual cocking system i en gummerad träkolv (i stort sett allt jag vill ha i ett vapen) för runt 16000 sek. Det låter lite för bra för att vara sant eller? Det vore väldigt kul att beställa tangenten http://www.voere.at/en/waffentechnik/zubehoer/handspannung.html#specification och be någon kunnig installera den på en billig m98 jag hoppas hitta inom kort