Publicerat September 21, 201411 yr Då det var väldigt trångt i mitt medium stora vapenskåp så köpte jag ett nytt. Hylte lantmän har rea på ett så jag passade på... http://www.hylte-lantman.com/genzo-profsafe-s1500-sido-super-kodlas-brandbox-492?filter_name=1500 Avyttrade en bössa, så nu är det gott om plats till nyförvärv. Mitt första vapenskåp skall användas när storinköp på ammo görs...
Publicerat September 21, 201411 yr Bra val! Jag har samma skåp sedan april och är jättenöjd. Kodlås är suveränt!
Publicerat September 21, 201411 yr Författare Ja, jag är också väldigt nöjd, bra kodlås och skåpet är lite större än det andra populära skåpet SP88.
Publicerat September 21, 201411 yr Har varit sugen på just detta skåp. Och bestämde mig nu för att slå till på det nästa vecka! Är värdefacket som ingår något att ha? Enligt deras uppgifter skall det vara läsbart och även klara en brand.
Publicerat September 21, 201411 yr Jag har samma fast med nycklar, men ditt ser mycket rymligare ut än mitt! [emoji15] Måste nog städa iordning så mitt ser lite prydligare ut! telefonskrivet
Publicerat September 21, 201411 yr Aha! Du har en fuskig hylla på sidan av skåpet, det förklarar saken, fick iaf städat till i mitt så att jag nu får bättre plats :-) telefonskrivet
Publicerat September 21, 201411 yr Har varit sugen på just detta skåp. Och bestämde mig nu för att slå till på det nästa vecka! Är värdefacket som ingår något att ha? Enligt deras uppgifter skall det vara läsbart och även klara en brand. Brandboxen ser ok ut - bra att lägga viktiga papper i. Ta gärna med kod då det är så skönt att bara stänga dörren istället för att ha stress för nyckel! Du blir inte besviken!
Publicerat September 21, 201411 yr Brandboxen ser ok ut - bra att lägga viktiga papper i. Ta gärna med kod då det är så skönt att bara stänga dörren istället för att ha stress för nyckel! Du blir inte besviken! Jag som har nycklar kan bara instämma på det sista! Vad fan ska jag med två nycklar till? Har ju ändå båda i samma ficka och vill inte låtsas vara smartare än den samlade inbrottstjuvskåren och gömma den ena eller båda. Dessutom är jag lite nervös att lyckas bryta av nyckeln i låset när jag haft bråttom nån gång och ska ta ut den i hast, vilket alltid gör att den fastnar till i låset. telefonskrivet
Publicerat September 21, 201411 yr Tack för era synpunkter. Har bestämt mig sen tidigare att gå för kodlås. Känns betydligt smidigare
Publicerat September 21, 201411 yr Författare Har varit sugen på just detta skåp. Och bestämde mig nu för att slå till på det nästa vecka! Är värdefacket som ingår något att ha? Enligt deras uppgifter skall det vara läsbart och även klara en brand. Ja det är en tung och rejäl box, är nog keramiska stenar i väggarna på den. Man kan ha A4 stora ark i den.
Publicerat September 21, 201411 yr Jag har också samma skåp med kodlås mycket bekvämt utan nycklar. Det blir ett till i höst men har inte använt boxen så kan inte uttala mig om den. Leif
Publicerat September 22, 201411 yr Författare Aha! Du har en fuskig hylla på sidan av skåpet, det förklarar saken, fick iaf städat till i mitt så att jag nu får bättre plats :-) telefonskrivet Ja det följer med lite hyllor... de är lite rangliga tills de får lite vikt på sig. Då fungerar de alldeles utmärkt! På en av dem står det 4000st 22Lr skott i mitt skåp...
Publicerat September 22, 201411 yr Har likadant skåp, självklart med kodlås! Tycker dock det är trångt i det och då står där endast 4 bössor. Hyllan på sidan stjäl plats samtidigt som den behövs för ammo, magasin, optik, ... Brandlådan fungerar fint, har dock inte fått anledning till att testa dess brandegenskaper! Funderar på ett till skåp faktiskt!
Publicerat September 22, 201411 yr Författare Ja, man måste ha minst två skåp... Eller hur var det nu med tråden ang hur många vapen som man kunde klara sig med... Lite då och då så är vi några här som gör storinköp av ammo, då behövs det ordentligt med skåpsplats. Allt som inte det är lag på förvaras inte i skåpet... typ: radio, hörselkåpor, läskstänger & vapenvårds produkter. Finns ingen anledning att låta sådant ta plats i skåpen.
Publicerat September 22, 201411 yr Fast ammunitionen behöver alls icke vara inlåst på samma nivå som vapen. För ammunition ska man bara förhindra otillbörlig nyttjande. Det räcker bra med ett låst klädskåp av plåt som de flesta omklädningsrum har. T
Publicerat September 22, 201411 yr Jag har min ammo i en 150kvm stor låst låda. Kallar det till vardags för "radhus". Skickas från min iPhone via Tapatalk