Publicerat September 23, 201411 yr återigen fallerar mina försök att använda sökfunktionen således bjuder jag på en klassisk vilken-är-bäst-tråd. jag ber såklart ursäkt för detta redan nu. jag har lånat farsans handkikare för mycket nu och han har börjar muttra så därför måste jag öppna lädret och köpa en själv. den jag lånat av honom är en zeiss victory 10x50 eller liknande men det är väl bara erkänna att det svider lite i snåltarmen att lägga såna pengar. jag har snöat in på en zeiss conquest hd 8x42 eller 10x42. har någon stött på en sån och kan komma med ett utlåtande? jag inser självklart att den inte är lika bra som victoryn men det är inte det jag undrar - det jag egentligen undrar är om man kanske istället ska snegla åt något annat om man tänkt lägga runt 10k på en handkikare. oj, det blev omständigt det här. tja, vad ska jag använda den till? det är pürschjakt som gäller, framförallt kväll då jag är morgontrött. mörkeregenskaper är väl trevligt men jag kommer ha med mig min zeiss HT som sitter på bössan så det sista lilla kan jag kräma ur den och i extremfall finns alltid farsgubbens kikare att byta med. nåväl - låt utlåtanden flöda. (snälla)
Publicerat September 23, 201411 yr Perfekt jag är ute efter nått liknande jag också utan att veta vad jag vill ha
Publicerat September 23, 201411 yr Krasst sett behöver man en bättre kikare för spaning än för att skjuta vid purchen. Själv har jag numera en gammal Zeiss 7x50 Conquest, köpt beggad för 3500:-,så tråla blocket i stället. T
Publicerat September 23, 201411 yr Köpte en beggad Zeiss conquest 10x56 *t i våras och är grymt nöjd med den och den är riktigt smidig trots dom stora linserna
Publicerat September 23, 201411 yr Köpte en Steiner Ranger Pro 8x42 i somras och är otroligt nöjd. Köpte från jaktlust.com när dom hade rea. Kommer inte ihåg exakt pris.
Publicerat September 23, 201411 yr Köpte en Steiner Ranger Pro 8x42 i somras och är otroligt nöjd. Köpte från jaktlust.com när dom hade rea. Kommer inte ihåg exakt pris.3395:- och de kostar det ännu!telefonskrivet
Publicerat September 23, 201411 yr 3395:- och de kostar det ännu! telefonskrivet Så var det nog jo [emoji106] Prisvärd i mina ögon.
Publicerat September 24, 201411 yr En sån här blir du nog inte besviken på. Tror inte så mycket nytt i den prisklassen är bättre. http://www.blocket.se/vi/56292178.htm Smidigt med okularjusterat
Publicerat September 24, 201411 yr Författare Tackar ödmjukast alla för råd och tips! jag åkte och klämde lite på lunchen och bestämde mig efter en del velande för en conquest hd 8x42. modellvalet var relativt enkelt efter att ha testat de övriga men jag tvekade en hel del över x8 eller x10. Jag är fortfarande inte övertygad om att jag gjorde rätt val.
Publicerat September 24, 201411 yr Jag föredrar 7-8x före 10x. Någon enstaka gång kan jag känna att 10x vore bra, men det är endast när jag vill bedöma nån bock på lite längre håll och det sker inte ofta.
Publicerat September 26, 201411 yr Har Nikon Monarch 8x42 och är riktigt nöjd. När XXL sålde ut sina demo köpte jag en till som alltid ligger i bilen. Kombinationen lätt, kompakt, bra synfält och i skymning blev avgörande.
Publicerat September 26, 201411 yr Skulle jag handla en idag utan tvekan steiner hos Ekberg. 10x42. Eller Meopta. S.