Publicerat September 28, 201411 yr Jag har en fundering som jag kan behöva lite andra infallsvinklar på. I nu läget har jag ser det ut som att jag inom en snar framtid kommer att ha fyra vapen i min garderob. Jag har ett imaginärt behov att fylla upp de två platser som är kvar. Men med vad? Tankarna bara snurrar. Ponera att du skulle ha dessa vapen i din garderob: Hundförar 308 med helia 1,5-6x42 Allround 6,5 med swarre 4-12x50 Beretta bock 12 Anschutz 17hmr med vortex 4-12x40ao Vad skulle du komplettera med? Alla förslag är välkomna! Mina tankar går runt 22lr för det är en kaliber jag saknar. Billigt vapen vs dyrt. Quad med pipor istället för flera rimfirevapen? o.s.v. Även kanske en grovsing men finns behovet? Kanske en tikka ctr för långhåll? Den ser onekligen trevlig ut.
Publicerat September 28, 201411 yr Ja tyck du ska skaffa en 460 rigby mag eller liknande. Skjut sedan älgarna i storhjärte sen kan du försöka tvinga Sjödin att ta ur[emoji12]. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat September 28, 201411 yr En bra 22 lr.. behöver inte vara Quad, du har redan en 17 kaliber.. Hade det stått ngt annat än Norrland i din profil..eller om du bor i kustlandet så är en halvautomat bra att ha! Men jag är osäker på hur mycket du jagar fågel så ja jag vet inte.
Publicerat September 28, 201411 yr Jag tycker själv att en .22lr är lite av ett måste för mig i vart fall. Duger till mycket och framförallt billig mängdträning. Eftersom jag redan har en .22:a och är lite sugen på bl.a. .17HMR så har även tankarna på en Sako Quad med pipbytarsystem snurrat i mina tankar.
Publicerat September 28, 201411 yr Mina tankar går till: 22 LR för billig mängdträning. Halvautomat för sjöfågel och annan diverse fågel, en pipa plus till slug så är du hemma på grisjakt också på åtel.
Publicerat September 28, 201411 yr Jag hade definitivt kompletterat med en klass tre. Orre, tjäder är inte tillåtet med klass 4. Och det finns tillfällen klass två och ett är uteslutna. Dels pga regler och dels pga trädskällarägare som är (överdrivet?) Rädda om sina hundars hörsel. Jag har själv en 22wmr men hade nog tagit en hornet om jag börjat om...
Publicerat September 28, 201411 yr Vill man ha en 22lr och en klass 3 så är ju Quaden bra. 22lr + 22wmr pipor.
Publicerat September 28, 201411 yr Vill man ha en 22lr och en klass 3 så är ju Quaden bra. 22lr + 22wmr pipor. jo men cz är billigare. dock har jag själv en quad!°
Publicerat September 28, 201411 yr En riktig custom i cal 6xc tror jag vore något till spelorrarna och 300meters banan Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat September 29, 201411 yr Författare Är lite skeptisk mot pipbytar systemet. Cz455 är smått rapplig i mina ögon (ägt en). Skulle kunna tänka min en quad med 22lr och 22wmr. Men skjuter quad 22wmr tillräckligt bra? 22hornet har ett problem. Dyr ammo och dåligt utbud om man inte handladdar. Skulle gärna börja men nu finns inte tiden. En klass tre skulle fylla sin funktion i min vapen garderob om planerna går i lås. Går nämligen i trädskällar tankar. 22lr känns given för mängdövning och rekreation. Man kanske skulle skaffa en quad 22lr nu och blir det en nobs så kan man införskaffa en 22wmr pipa.
Publicerat September 29, 201411 yr Går du i trädskällar tankar skulle jag absolut satsa på en kombi 20/22hornet. 22an är ju given, den skulle jag haft som tredje vapen.... I övrigt en trevlig garderob utifrån de förutsättningar jag har själv... mvh/Urban
Publicerat September 29, 201411 yr Författare Ja tyck du ska skaffa en 460 rigby mag eller liknande. Skjut sedan älgarna i storhjärte sen kan du försöka tvinga Sjödin att ta ur[emoji12]. Sent from my iPhone using Tapatalk En 9,3 Lavemang skulle sitta som en smäck.