Publicerat September 28, 201411 yr Har nu skjutit runt 150 smällar sedan jag köpte min CZ550 .308win. Även om jag inte fört nån statistik så är det uppenbart att den skjuter betydligt bättre med lätta kulor. 8g övningsammunition både Podium och Sako range funkar finfint sen blir det större spridning ju tyngre kula. Ska sägas att det är av andra märken (Winchester, Norma, Partizan) men tendensen är tydlig. Har bara testat upp till 11,7g. Kan det vända och bli bättre med 13g? Tänkte kolla om nån har tips på nån lätt, under 10g, jaktkula fabriksladdad ammo. Ska uppfylla klass 1.
Publicerat September 28, 201411 yr Lapua mega 9.7g Sako super hammerhead 9,7 Norma Bst 9,7 Prova Mega 12g och Hammerhead 11,7g Brukar trivas i de mästa. S.
Publicerat September 28, 201411 yr Hornady isterband 150gr är en bra kula Sorry missade att det skulle vara fabriksammoDå är lapua mega 150gr din vän
Publicerat September 28, 201411 yr Författare Kanske skulle tillägga att förhoppningen är att skjuta vildsvin. Kanske kan påverka kulvalet...
Publicerat Oktober 2, 201411 yr Hornady InterBond 150 gr fungerar finfint i 308. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 3, 201411 yr jag gillar federals throphy bonded tip. bling bling ammo (förnicklade hylsor)
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Författare jag gillar federals throphy bonded tip. bling bling ammo (förnicklade hylsor) Såg ju väldigt fräsig ut! Har jag aldrig sett hos någon av de lokala handlarna. En snabb sökning gav träff på vapex men Vellinge är lite långt bort... Får höra mig för nästa gång jag är hos Karlssons i Enköping de har ju iallafall annan Federal ammunition.
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Jaktia kosta tog hem åt mig. Även i 375.Fast trophy bonded bear claw.