Publicerat Oktober 1, 201411 yr Jag har en alpländare som löper för andra gången. Sitter nu och funderar på om jag vågar släppa henne på nästa helgs jakter, hon började löpa 14/10. Vi har jakt planerad både 4e och 5/10. Då har det gått tre veckor sedan hon började löpa men frågan är om det är lugnt att släppa? Vill ju varken ha en tjuvparning eller sabba jakten för de hanhundar som är med. Vad säger ni?
Publicerat Oktober 1, 201411 yr För tikens del är nog faran över, sannolikt har hon höglöpet/ägglossningen bakom sig men troligen luktar hon förföriskt gott, speciellt för hanar som aldrig fått nå't!
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Författare Hon slutade att blöda i söndags så jag gissar att hon är i eller precis efter höglöp nu..
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Jag hade släppt. Brukar räkna en vecka förlöp, en vecka höglöp o en vecka efterlöp. Har du ingen hane i närheten annars som du kan testa om hon fortfarande är intresserad? Brukar märkas rätt tydligt när höglöpet är över [emoji1]