Publicerat Oktober 1, 201411 yr Köpte en stock av Midway.se till min Winchester 70. En grön Bell and Carlson Carblite. Glad i hågen konstaterade jag att den "dropp in" passningen man skröt om långt ifrån existerade och började slipa. Så har jag fått göra på de flesta stockar. Tog ur för pipan och lådan med utrymme för bäddmassa. När jag vände på stocken för att göra plats för underbeslag såg jag att det var ordentligt förskjutet åt vänster i förhållande till hålen för lådskruvarna och urtaget för avtryckaren. Dessutom fann jag en spricka i bryggan mellan magasinboxen och avtryckaren. Surt!! Midway vill inte ta det som en reklamation eftersom jag hunnit bearbeta stocken en del. Tror jag skall snacka med Bell å C direkt. Fan, skulle köpte en McMillan direkt.....
Publicerat Oktober 1, 201411 yr B&C är skit. Medalist kan möjligen funka...men Carbelite...nää...amerikanskt fuskbygge :-P
Publicerat Oktober 2, 201411 yr Jag hade också problem med en sån stock från Midway. Hon jag pratade med först försökte neka reklamation. Fick prata med en man istället som jag tror var chefen/ägaren. Blev en reklamation och fick alla pengar tillbaka. Kan vara värt att ta det ett varv till.
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Författare Ska prova en omgång till. Det här var verkligen det sämsta jag varit med om. Den "dropp in" de skryter om på hemsidan var så långt ifrån man kan komma. Ingen stock jag köpt tidigare har iof aldrig passat direkt men det här var skit!!! Eftersom jag alltid fått fila innan plastbäddning tänkte jag inte på hur sned och jävlig den var utan satte igång direkt. Skulle skickat tillbaka den efter första anblicken. Ett jävligt surt misstag som kanske kommer kosta mig 3000 kronor. Förbannat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Tråkig läsning, du borde skickat tillbaka. Men bra att du tar upp det på forumet. Jag måster hålla med Krall här. B&C har inte imponerat på mig. Måste ändå hylla Boyds "finished" i budget sammanhanget. Till min Remmy var de snuskigt tighta, bättre än vad man kan begära egentligen.
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Håller med där angående Boyds kolvar. Sjukt bra inpassning i förhållande till priset. Bell & carlson har jag bara haft en kolv från - det var till en M98 och där fanns inget att anmärka på.
Publicerat Oktober 6, 201411 yr Författare Jag har en boyd-stock som jag förlitar mig på nu. Den är tung men skjuter otroligt bra tillsammans med min bössa. Nu har jag köpt bäddningsmassa och kolfiber. Jävlar vilken omgång Bell, skit och Carlson kommer att få.
Publicerat Oktober 6, 201411 yr Ni som va nöjda med B&C är det carbelite modellen ni har? Min carbelite va visserligen helt ok inpassad med otroligt rå med dålig ytbehandling och märken. Fick putsa bort flis och ojämnheter. Kompisen hade en b&c medalist som va riktigt fin.
Publicerat Oktober 7, 201411 yr Det var medalist som jag hade till min M98. Lite "geléaktig" yta på kolven.
Publicerat Oktober 7, 201411 yr Författare Synd att jag valde Carblite då eftersom det är samma pris på dem....
Publicerat Oktober 10, 201411 yr Surt. Har själv precis monterat en B&C Medalist på min m98, och det krävdes bara ca 1 timme med sandpapper och en liten, tills det satt perfekt. Bössan (m98)blev riktigt skön å skjuta med efter denna uppgradering. Denna köpte jag tullad å klar för ca 2 600 kr.
Publicerat November 13, 201411 yr Författare Nu jäklar har den trasiga stocken fått en omgång och är snart en Bell Oscarsson super vridstyv delux Carlson. Den är urfräst och förstärkt med bäddmassa och sedan förseglad med ett skal av kolfiber och epoxy. Därtill skall den få en pelarbäddning...
Publicerat November 13, 201411 yr Författare Jag fick ju betala 3200 kr för skiten. Bäddmassa och det andra var till och med billigt. Har av och till lite tid över på ambulanspassen och jag kan ju inte plugga och träna hela tiden.
Publicerat November 15, 201411 yr Författare Funderar.... Brukar ni bädda även någon/några cm in på pipan eller bäddar ni bara lådan?
Publicerat November 16, 201411 yr Bara lådan. Men om början av pipan är cylindrisk några cm kan du bädda där. Är den konisk blir det spänningar om du bäddar under pipan när den blir kall/varm. Har du en tunn pipprofil och den är cylindrisk vid lådan så är det helt klart en fördel att bädda under den pipdelen för att minska pipsvängningarna något och öka precisionen.
Publicerat November 16, 201411 yr Funderar.... Brukar ni bädda även någon/några cm in på pipan eller bäddar ni bara lådan? Har aldrig bäddat under pipan oavsett.
Publicerat November 16, 201411 yr Författare Konisk!! Bara att plocka fram herr Dremmel med andra ord. Bara en centimeter som skall tas av lite. Tack! Det här var kul och det känns som om det blir bra. Nu är det bara underbeslaget och lite småfix kvar. Sugen på att provskjuta.
Publicerat November 23, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Nu är min nya stock klar. Jag kallar den "Oscarsson special och kanske lite Bell och lite Carlson". Jag fräste ur ett rutmönster invändigt på sidorna, i bryggan mellan magasinet och avtryckaren, bakom den bakre lådskruven och framför rekylklacken. Det har jag fyllt med epotex glasfiberarmerad bäddmassa och slipat grovt. Sedan har jag laminerat alla ytor på insidan och i pipkanalen med tre lager kolfiberväv. Den blev styv. Det går att stå på den utan problem. Till slut har jag bäddat låda, magasin och underbeslag. Jag hittade inga aluminiumpelare så runt skruvhålen har jag borrat fem hål som fyllts med bäddmassa och förbinder den övre och undre bäddningen så att inget komprimeras oavsett hur hårt skruvarna dras. Den är inte längre "carblite"-lätt men ändå lättare än laminatstocken jag hade tidigare. Kan jag rekommendera någon att köpa en Bell och Carlson Carblite? -Aldrig!!! Färgen sitter skitdåligt och stocken är gjord av något klent sprutmateriell med pyttelite glasfiberstrån till armering. Dock har jag lärt mig en hel del.
Publicerat November 26, 201411 yr Författare I dag kunde jag inte hålla mig längre utan drog till banan för att prova Oscarsson, Bell & Carlson. Efter lite skruvande från 100 meter nere till höger sköt jag en treskottare nere till vänster. Grymt nöjd! Är även nöjd med dem övre jag sköt på 200 m. Tror att jag ska maila Mr Bell och Mr Carlson och föreslå lite förbättringar. Det sura under turen var att jag halkade på en isfläck under snön, landade på toppfågelbössan och slog sönder kikarsiktet. Trasig eyebox och avslagen targetratt. F...n! Det går bra för mig...
Publicerat Mars 18, 201511 yr Författare 300 m med Sierra swift. Nu är jag rätt nöjd med stockjä... ändå
Publicerat Januari 5, 20179 yr Författare Detta är en populär post. Nu ska skiten få bära en 9,3x62 i stället. Därför har jag förstärkt pistolgreppet med lite aluminium och epoxy. Borrat två långa hål från hålet för lådan ner genom pistolgreppet och in i kolven. Fyllde hålen med epoxy och "skruvade" ner de grovt slipade stängerna i hålen så epoxyn vällde ut. Det är inte speciellt mycket orginal kvar...