Publicerat Oktober 2, 201411 yr Detta är en populär post. Sett några tråd om "engelsk sjukan" som händer med hagelvapenägare. Då har jag blivit med "spanska sjukan"! Hämtade upp min 3e AYA i år =) En AYA No. 1 i Kal. 20. Vad fin den är. Fick lite kolv arbete hos Stanley Stoltz och nu passar den perfekt =) Ser fram emot lite övning och duvjakt under helgen. Tror att i framtiden blir det någon riktigt fin engelsk SVS men just nu nöjar jag mig med de spanska =)
Publicerat Oktober 2, 201411 yr Nosat på sjukan m en Black Sable Delux .. M lärde mej aldrig skjuta med den. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Kanske vore ngt.. en sidolåsare är avgjort det vackraste man kan ha på jakt, hitta en som man kan skjuta med hade ju varit lite skoj.. Men det är väl bara att slå ur hågen, ska man ha ngt vettigt så kostar det. Men en nätt marginellt piptung historia hade jag kunnat tänka mej att testa.
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Kanske vore ngt.. en sidolåsare är avgjort det vackraste man kan ha på jakt, hitta en som man kan skjuta med hade ju varit lite skoj.. Men det är väl bara att slå ur hågen, ska man ha ngt vettigt så kostar det. Men en nätt marginellt piptung historia hade jag kunnat tänka mej att testa. Jag har två till salu om du har vägarna förbi..... /T
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Sicken j-la tur att du bor lååångt härifrån Var tvungen att tjuvtitta.. Jävligt läckra bössor.. Aya 20:an hade inte gjort ont att ha givet att den är lite lätt framtung.
Publicerat Oktober 5, 201411 yr Författare Du måste tar bort den W&C Scott Pigeon Gun från din hemsidan PMT.....varje gång jag ser den vill jag verkligen har den! Tror att det blir lite engelska sjukan nu....=)
Publicerat Oktober 5, 201411 yr Du måste tar bort den W&C Scott Pigeon Gun från din hemsidan PMT.....varje gång jag ser den vill jag verkligen har den! Tror att det blir lite engelska sjukan nu....=) Jotack. Jag var på väg att köpa den i december förra året. Hade gnetat ihop stålar men sen blev dottern förkyld när jag skulle ner till Lund. Iofs inget problem men förseningen gjorde att rörmokarräkningen hann komma med posten. Då pengarna hade förts fram i ljuset så var de lovligt byte enl frun :'( Så den gången blev det ingen bössa, men jag gråter när jag ser den... /M
Publicerat Oktober 5, 201411 yr Det är så dags att annonsera spanska sjukan, när gamla aya:n mött sin skapare. Bortsett från rappliga hanar och trånga borrningar så var balansen utomförträfflig!
Publicerat Oktober 9, 201411 yr Du måste tar bort den W&C Scott Pigeon Gun från din hemsidan PMT.....varje gång jag ser den vill jag verkligen har den! Tror att det blir lite engelska sjukan nu....=)Var hittar man hemsidan?Grabben min fick sina licenser förra veckan så nu blev det plats i skåpet [emoji1] [emoji106]
Publicerat Oktober 16, 201411 yr Ser verkligen trevlig ut. Har själv funderingar på en Aya i kal 20, dock en No2. Även om en No1 hade legat högre upp på önskelistan, dock lite väl mycket på något man inte har någon chans att prova innan köp. /Baner
Publicerat Oktober 16, 201411 yr Vad är det för vapen under bilden på din gammal AYA?En enkelskotts .22, numera avrustad. Borde inte varit med på den här sidan...
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Tror jag har drabbats med. Har en AYA XXV/SL Sherwood på ingång om bara licensen skulle dyka upp någon gång. Undertiden så rorar jag mig med att läsa boken "Spanish Best" och skall man tro den så är inte spanska bössor så tokiga.