Publicerat Oktober 4, 201411 yr Hej, ni som använder pellets för att utfodra rådjuren om vintern, vilket pellets använder ni? Var in på granngårdens hemsida och hittade detta: http://www.granngarden.se/product/-viltfoder-gg-20-kg Vad tror ni om det, det står ju att det är för rådjur så, använder även hö då jag utfodrar men har nu gjort två pellets automater
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Fodrat en del med pellets under åren men har aldrig tyckt att rådjuren varit direkt "tokiga" i det,sen ska man ha klart för sig att pellets är extremt fuktkänsligt vilket resulterar i att det klumpar ihop sig i stora kakor och lätt möglar om djuren inte äter. På senare år har jag testat hästmüsli och funnit att dom dels är mer tokigare i det dels att det är väderokänsligt samt att dom mår riktigt bra av det också! Lite dyrare att köpa men effektivare. /Mike
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Fodrat bara med renfoder här i Kiruna flera år & många andra med mig,och ej sett att dom mår dåligt.Här verkar dom äta med god aptit ibland upp till ca 40 kg i veckan. Har haft upp till 12 rå som mest vad jag sett.En pellets som ej klumpar sig när det håller sig på minus sidan.