Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Friluftskartan till gps

Featured Replies

Publicerat

På min Garmin Etrex legend CX har jag friluftskartan inlagd och en fundering jag har är varför jag ej ser skogsområden som svagt gröna??

Har en bekant som har en Garmin 60 och på den syns skogen grön, vad är felet/skillnaden? Inställningarna står på flest detaljer. Tycker att kartan är *blek* som ej visar mera detaljer.

Publicerat

Har du testat garmins web updater, som uppdaterar programvaran till den senaste i din gps?

http://www.garmin.se/drivers.aspx?pageid=1242

Annars så är ju friluftskartan himla dålig, mycket som man har kvar att önska.

Det skulle vara kul att få prova friluftskartan pro.

Publicerat

Jag kollade på min Garmin 60csX.

På gamla friluftskartan och kartorna kring norrbotten så har skog fått färgen beige/gul/saffran blandning. Öppen mark, typ äng och myr har en mycket ljus beige färg.

Publicerat

Största nackdelen med Friluftskartan som jag hittat är att den mesta terräng infon försvinner om man befinner sig inom ett reservat. Reservatet blir mörkare med följden att myrar osv försvinner helt, uselt med tanke på att det är ju inne i reservaten man kan vara i behov av GPS:n.

Har testat att uppdatera utan resultat.  >:(

Publicerat
  • Författare

Om man tittar på sportmanship´s hemsida står det ju för f*n att skog och ex skoterleder ska vara utmärkta, kyss mig i arslet att dom är. Tycker mest att allt är så jävla likfärgat på skärmen och inte fan står det skoterled där den går ialla fall! >:( >:(

Kolja din lymmel, är det du som tog bort skogen innan du nasade iväg gpsén till mig!? ;D ;)

Publicerat
Om man tittar på sportmanship´s hemsida står det ju för f*n att skog och ex skoterleder ska vara utmärkta, kyss mig i arslet att dom är. Tycker mest att allt är så jävla likfärgat på skärmen och inte fan står det skoterled där den går ialla fall! >:( >:(

men va fan mickel! jag hoppas att du ser skillnaden på en granplantering och en skoterled ändå när du e på skogen ;D, om du vill så kan jag följa med dig ut i skogen o visa skillnaden ;) ;D ;D

Publicerat
  • Författare

Bäste Johka!

Jag är äldre än dig och har således sämre syn, därav svårigheten att skilja på skog och skoterled... ;D

Publicerat
Har du testat garmins web updater, som uppdaterar programvaran till den senaste i din gps?

http://www.garmin.se/drivers.aspx?pageid=1242

Annars så är ju friluftskartan himla dålig, mycket som man har kvar att önska.

Det skulle vara kul att få prova friluftskartan pro.

Jag  har slängt i friluftskartan pro och det var ett enormt lyft rent kartmässigt, den nya täcker inte bara sverige i 4 delar utan är mycket mer detaljerad, den gamla var ju delad i 10 delar och ganska sorglig som karta, åtminstone i jämförelse.

Skulle vilja ha en 60CsX nu så man kunde ladda ner lite kartinfo på ett 1GB minneskort, den gamla rymmer ju bara 56mb och det får bli en del i taget.

Publicerat

Pertan: Jag har en CSX och är grymt nöjd. Har haft en CS tidigare. Men CSX:en är så mycket snabbare och har otroligt mycket bättre mottagning.

Har läst att csx bara klarar av 512 mb minneskort och då kan man bara använda alkaliska batts. alltså inte laddningbara

www.gps.no Ett norskt sida med forum och tips! Outstanding!

Publicerat

Sajmon: enligt garmin så ska det funka med 1gb minneskort, synd om det inte funkar med laddningsbara då jag förbrukar en uppsättning om dagen när jag är i skogen och det blir ganska ofta, något jag saknar är att kunna låsa knapparna, så inget ändrar sig under resans gång, köpte ciggkabel till bilen och det funkar kanon, synd att den inte kan ladda batterierna också.

Publicerat
Pertan: Jag har en CSX och är grymt nöjd. Har haft en CS tidigare. Men CSX:en är så mycket snabbare och har otroligt mycket bättre mottagning.

Har läst att csx bara klarar av 512 mb minneskort och då kan man bara använda alkaliska batts. alltså inte laddningbara

www.gps.no Ett norskt sida med forum och tips! Outstanding!

Norska skämtare hur skulle GPS:en känna vad det är för typ av batteri ?? jag har en CSX med 512mb minne och den funkar ypperligt bra med uppladdningsbara batterier.

Publicerat
Norska skämtare hur skulle GPS:en känna vad det är för typ av batteri ??

Dom diskuterade om att lithium och andra uppladdningsbara batts inte kunde leverera samma initierings spänning som minneskort med stort lagrings utrymme behöver.

Publicerat
  • Författare

Har varit i kontakt med Garmins support idag och skogsmark och skoterled SKALL synas enligt dom. Nu skulle dom höra efter med kollegor i Europa om dom stött på något dylikt förut. Kan det vara fel på gps´n??