Publicerat Oktober 13, 200619 yr Nä jag lyckas fan inte få loss ejektorerna på min brakare. Problemet är just nu att den kastar ut bägge patronerna även om bara den ena är avfyrad. Måste således rengöra lite ordentligt till att börja med. Men jag får inte loss ejektorerna. På många bössor är det ju bara "tryck och vrid" som gäller men inte på denna. Förmodligen någon sprint som ska lös eller liknande. Någon som VET hur man gör detta och kan förklara så tillockmed en politiker skulle förstått? //Martin
Publicerat Oktober 13, 200619 yr 1. erkänna för sig själv att man har tummen mitt i handen ;D 2. tag lös förstock 3. ta lös pipsettet från baskylen 4. hämta liten "spår" skruvmejsel 5. lägg pipsettet i knät med mynningen till vänster, spången pekandes från kroppen. 6. skruva ut skruven som sitter i den högra sprinten (sprinten som är närmast patronläget till)l 7. tryck in ejektorn lite och pilla ned sprinten som du just skruvat lös (ned är mot dig, spången fortfarande från din kropp) 8. tryck in ejektorn och dra ned den vänstra sprinten (den som är mot mynningen till) 9. nu är det bara att dra ut ejektorn (kommer ut själv av fjäder trycket) den vänstra sprinten (den närmast mynningen) har en fjäder under sig som håller den på plats, var beredd på det så den inte flyger åt fanders då du sedan plockar bort den helt (om du skall rengöra även den) skulle ta bilder och visa operationen steg, för steg men då var det slut spret i den...
Publicerat Oktober 16, 200619 yr Författare Var hittar du en skruv på det vapnet? Är jag blind? :'( Bild http://www.flickr.com/photos/45224922@N00/271574445/
Publicerat Oktober 16, 200619 yr på min sitter det en skruv i hålet på den högra sprinten (bakre av dem två, altså den närmast patronläget). nu då skruven inte sitter där så sätt in en mejsel i hålet istället och tryck in ejektorn lite och knacka till bakom skruvmejseln så skall den åka ned.
Publicerat Oktober 17, 200619 yr Författare Okey.. Som du såg på bilden har jag misshandlat den en del för att försöka få lös den. Måste rostat fast eller något. Ska ta och blötlägga det i fotogen eller liknande så kanske det går att få loss. För just nu sitter den som berget. Återkommer med resultat. Tack för hjälpen.