Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Alpina Trapper känga

Featured Replies

Publicerat

Har flera bekanta och brorsan som har dem och de är nöjda. En prisvärd känga är nog mitt omdöme.

Publicerat

Första paret jag hade höll i ca 5-6år innan de gick sönder. Fick dem lagade och kunde ha dem ett år till, så de var jag nöjda med. Använde dem Mycket...

Så de gamla får 7/10

Mitt andra par som jag har nu är jag inte alls nöjd med!! De är redan trasiga trots att de inte använts mycket.. Spricker i sömmen mellan tåförstärkningen och lädret/membranet..

Och de nya får 3/10..

Så de var bättre förr..

Publicerat
  • Författare

Hmm.. Får fundera lite hur jag ska göra... Tyckte det var så bra pris och när jag provade dem kändes de supersköna.. :) De kängor jag har nu trivs jag jättebra med, de är sköna de med, men när jag provade dessa så kände jag vilken jätteskillnad det ändå är.. Problemet med mina nuvarande är att de är av lite lägre modell så man blir jättelätt blöt i dem när man ska över nån liten myr... :( Men man vill ju ändå ha kängor som man kan använda och som inte går sönder direkt.. :)

Publicerat

Köp ett par om du har råd, det är praktiskt att ha flera par. Dom lägre har jag ofta till vardags och höga i skogen.

Publicerat

Goretex strumpor/vattentäta strumpor är en lösning på detta, jag har för avsikt att köpa och prova ett par sådana. Angående kängorna är det alltid bra att ha flera par att alternera mellan, så att de får torka ut rejält. /Christian 

Publicerat
  • Författare

Jag har bestämt att sambon får ge dessa åt mig i födelsedagspresent så slipper jag fundera på det, de kändes verkligen sååå himla sköna så jag kan inte motstå dem... :) Jag älskar verkligen att gå med kängor så flera par är behövligt.. Som det varit i höst har de ibland int ens hunnit torka alls innan det varit dags att dra på sig dem igen.. Vattentäta strumpor lät intressant, det måste jag kolla upp.. :) Hade då int hört talas om såna tidigare...  Tack så mycket för alla tips! :)

Publicerat

Jag har ett par som jag använt skapligt flitigt i 7 år nu.

Jag har ytterligare ett par kängor som jag altinerar mellan.

Men jag är säker på att jag kommer kunna ha dessa ett par år till.

Dom håller fortfarande tätt mot vatten. Kan stå i en blötmyr en hel dag utan att vara fuktig om fötterna.

Alla sömmar håller fortfarande ihop.

Jag smörjer kängorna efter i princip alla jakttillfällen som dom blivit blöta. Smörjer med membransmörj från Meindl.

Det är nästan så jag önskar att dom snart ger upp och går sönder.

Är sugen på en ny känga, men har inget stöd för det köpet så länge dessa lever.

Med vänlig hälsning John