Publicerat Oktober 7, 201411 yr Letar efter en kula (gärna fabriksladdad) till klövvilt. Skjuter jag en dovkalv vill jag inte behöva slänga halva pga söndertrasning, men det känns ju bättre ju mindre djuret går. Sen också, 140g eller 150g?
Publicerat Oktober 7, 201411 yr Remington core lokt ultra bonded 140grs! Torsbo sålde dessa "tag 2 betala för 1" vilket blev 595:- för två askar=överkomligt om resten av jaguargruppen har detta också vet jag inte. har provat dom från grävling till gris och är nöjd.
Publicerat Oktober 8, 201411 yr Detta är en populär post. Du får inte slänga hälften även om du väljer ballistic tip, skjuter du genom bogarna så får du slänga bogarna däremot. Man måste förstöra kött, annars överlever djuret.
Publicerat Oktober 8, 201411 yr 140 är inte så vanligt med fabriksladdat. har använt båda och märker ingen större skillnad. vill ha en spetsig kula med bra ballistik så nu laddar jag accubond 140grs
Publicerat Oktober 10, 201411 yr TBBC finns färdig från federal den kulan är skitfin i 375 finns den även i 270wsm?
Publicerat Oktober 10, 201411 yr Fanns förr, som kula, i fabrik lovar jag inget, men outstanding jäklar vad den levererade vid varje tillfälle,oryx är ljusår ifrån
Publicerat Oktober 10, 201411 yr kände mig lite norrländsk! jo den är så bra så jag har kollat efter vilka kalibrar som har den kulan färdigladdad!