Publicerat Oktober 9, 201411 yr Hej! Hur är reglerna angående låna vapen av familjemedlem med/utan lånelicens? Mamma, pappa, mormor, morfar....? Vart går gränsen? Jag ska ut och jaga med min fasters man. Men han är ingift i familjen, så jag har väl mina aningar om att det är "för långt" bort. // jägarinnan
Publicerat Oktober 9, 201411 yr Hej! Hur är reglerna angående låna vapen av familjemedlem med/utan lånelicens? Mamma, pappa, mormor, morfar....? Vart går gränsen? Jag ska ut och jaga med min fasters man. Men han är ingift i familjen, så jag har väl mina aningar om att det är "för långt" bort. // jägarinnan Google is your best friend =) http://jagareforbundet.se/jakten/juridik-lagar-regler/Aartiklar/Vilka-regler-galler-vid-utlaning-av-vapen/ Bara att orginal licensen är med så är det grönt. Familjen är tex dom man firar jul med, familj är ett luddigt begrepp och vilka som ingår i den bestämmer du självklart själv. Har du tex svärfar så är ju han med i din familj utan att ni på något sätt är släkt eller att han är ingift.
Publicerat Oktober 9, 201411 yr Hej! Hur är reglerna angående låna vapen av familjemedlem med/utan lånelicens? Mamma, pappa, mormor, morfar....? Vart går gränsen? Jag ska ut och jaga med min fasters man. Men han är ingift i familjen, så jag har väl mina aningar om att det är "för långt" bort. // jägarinnan Beror helt och hållet på läget. Bär han förtroende för dig att du får nyttja vapnet? Anser han dig lämplig att inneha verktyget i handen? Kan han stå för dina felsteg ifall sådan skulle uppkomma ? Jaa förövrigt hör av dig till Master polis Chief inom ditt område så får denna reda ut ditt "problem" // Wasapågen