Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tumhålskolv till Husqvarna 22lr?

Featured Replies

Publicerat

Finns det någon som vet om det finns tumhålskolv till ovannämnda och om man kanske kan byta trycke på dom?

Mvh

Publicerat

Finns det någon som vet om det finns tumhålskolv till ovannämnda och om man kanske kan byta trycke på dom?

Mvh

Är du någorlunda händig så kan du alltid köpa en blind tumhålskolv från Boyds och gröpa ur den själv. Ingen rocket science även om man bör ha tungan rätt i munn....

Publicerat
  • Författare

Är du någorlunda händig så kan du alltid köpa en blind tumhålskolv från Boyds och gröpa ur den själv. Ingen rocket science även om man bör ha tungan rätt i munn....

Fick ett ryck och insåg att man kan ju göra en kolv själv, så nu ska det filas och putsas ;)

Publicerat

Tveksam till att du hittar så mkt eftermarknadstilbehör till den bössan. Så det är fila o dona på både trycket o kolven om du vill ha det önskade.

kanske finns delar men inget jag iaf skådat öht på nätet. Har förvisso inte svart bälte i google heller så.

Publicerat

Fick ett ryck och insåg att man kan ju göra en kolv själv, så nu ska det filas och putsas ;)

Då har du vinterkvällarna räddade....

Skämt å sido. Man lär sig djävligt mycket på att tillverka egen kolv (oavsett om den blir bra eller dålig).

Publicerat
  • Författare

Då har du vinterkvällarna räddade....

Skämt å sido. Man lär sig djävligt mycket på att tillverka egen kolv (oavsett om den blir bra eller dålig).

Jo jag känner det.. Men har du några tips när man gör den? Hur fräser man ut för systemet Och pipan?
Publicerat

Att fräsa ur en blindkolv för mekanism och pipkanal om man är total novis är inget jag skulle rekomendera eller försöka mig på.

För detta jobbet vänder man sig till en trämekanisk verkstad alt vapensmed istället.

Utvändig formgivning och finish av kolv är däremot intressant och kul samt fullt genoförbart.

/Mike