Publicerat Oktober 13, 201411 yr Osäker på vad jag skulle lägga denna.. Tänkte höra om någon vet nån skjutbana man kan åka till med eget vapen å egna duvor å panga lite? Som har öppet nu under hösten och som helst ligger i Gävleborgs län, om ni vet nå bra i angränsande län skriv gärna det också.
Publicerat Oktober 13, 201411 yr om du är medlem i älvkarleby-västlands jvk äre fritt fram att åka till deras bana i älvkarleby och panga på!
Publicerat Oktober 14, 201411 yr Tänk på att kolla med klubben ordentligt då en del skjutvinklar etc. kan vara förbjudna. Har att göra med att klubben kan bli av med sitt tillstånd i värsta fall. I de flesta fall vill nog klubben ha en skjutledare på plats.
Publicerat Oktober 16, 201411 yr ja det var e bra fråga, själv är jag med i den via jägareförbundet då jag till hör deras jvk, sök upp dom på google och ring micke tror han heter så, och fråga!
Publicerat Oktober 29, 201411 yr Grinduga går att använda, men kolla med banchefen där först att det är OK. Och det gäller oavsett vilken bana du vill åka till. Älgsjön är en utmärkt anläggning (ja, jag är partisk ) och där kan man skjuta efter samtal med ordförande / banchef eller funktionär.
Publicerat November 9, 201411 yr Författare Jag tar gärna kontaktuppgifter till ansvarig för Grinduga skyttebana. Danne du får också gärna ge kontaktuppgifter till någon vid Älgsjön.
Publicerat Februari 19, 201511 yr Hur går man till väga för att kontakta ansvarig för älgsjön? Om nån månad får jag förhoppningsvis licensen beviljad för mitt första och troligen inte mitt sista kulvapen. Öva öva öva!
Publicerat Februari 19, 201511 yr Vi börjar säsongen på Älgsjön i april. Tisdagar och torsdagar, ca 17.30 fram till mörker. Då är viltmåls och hagelbanor öppna med funktionärer. Kom dit någon kväll och bli medlem. Inskjutningen kan du använda när du vill om du är medlem. Jag har tyvärr inga uppgifter om Grindugabanan i huvudet. Jag måste dit och kolla. Föräldrarna bor i byn och vi är där ganska ofta.
Publicerat Mars 7, 201511 yr Danne: Hur gör man om man vill prova hur bössan slår på t.ex. 150 och 200 m på älgsjöns bana? Jag frågade någon där ifjol som sa att det bara finns inskjutningsbanan. Långhållsbanorna tillhör någon annan. Är det någon förändring i år? Jag tycker det är synd på en sådan fin anläggning att man inte kan skjuta in en toppjaktsbössa.