Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Graninge vinterkängor

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som vet vars dessa går att få tag i? Det har en sula som inte avger något "knarr" och som därav är perfekt att ha på mina marker i och med 30 cm snö...

10721474_10201821410057028_1642572939_n.

Publicerat

Granngården brukar säja Graninge produkter här nere i Blekinge i alla fall.

Publicerat

JAg köpte sådana hette Graninge 2000 men i grönt spaltläder i början av 90-talet. Såldes på Lantmanna/Granngården samt av Vapencentrumi Umeå, Jokkmokk skor  och av butiker för arbetarskyddsmaterial, tror att det var Ejendals som levererade. De fanns även som skyddskänga med stålhätta och dragkedja och i stövelmodell utan snörning. Det var den bästa vinterkängan jag haft, lätt och mycket varm! Lite stor i omfånget (klumpig) men det uppvägdes av fördelarna. Problemet är att med åldern, fast skorna är helt OK, så smular sulan sönder och spricker i småbitar. Tror den är sprutad av polyurethan som inte är åldringsbeständigt, har upplevt det på flera andra skyddskängor i jobbet bl.a. Jalas som också hade varma och sköna vinterkängor.

Letar nu efter lösa gummisulor typ det försvaret hade på sina gamla marsch- och filtkängor för att försöka limma på nya, någon som kan tipsa om sulor.

Publicerat
  • Författare

okej tack för informationen! har varit i kontakt med jokkmokks skor men de har tyvärr slutat sälja dem...för jag måste säga att det är en väsentlig skillnad att gå på ett ståndskall i sådana (lånat morfars) i jämförelse med mina Jörnkängor

Publicerat

Det här är väl det närmaste numera: Graninge  G2075?? finns hos Ejendals.com

Publicerat

Jag har Graningekängor. Stabila och bra men direkt livsfarliga att köra bil med pga bredden. Mina är 5 år gamla och har används flitigt och är fortfarande styva över vrister mm.