Publicerat Oktober 21, 201411 yr Jag har nyss slagit till på en begagnad swarovski 8x30 avståndsmätare. Affären är inte genomförd än men jag hoppas att den ska hamna i brevlådan någon gång under nästa vecka. Tanken är att den både ska fungera som avståndsmätare till skytte och jakt (ganska självklart) men sedan även som monokikare då jag smygjagar så jag kan lämna min stora klumpiga bushnell kikare hemma. Iallafall så undrar jag om någon har bra/dåliga erfarenheter av denna och om den funkar bra som kikare också eller om det är bättre att släppa med sig den "riktiga" kikaren ut. Mvh Adam
Publicerat Oktober 21, 201411 yr Har en likadan och använder på samma sätt. Jag vill påstå att det skall vara en bra binokulär kikare för att konkurera. Och mer än 8ggr förstoring kan jag ändå inte hantera på frihand vilket det ofta blir när man skannar efter tex fågel. Det är dock ingen mörker kikare. Men det var inte så jag tänkt anvä da den ändå...
Publicerat Oktober 22, 201411 yr Författare Låter som att den kommer passa mig alldeles perfekt då! De hade ju förstås inte skadat om den varit en bra mörkerkikare men det är ju inte så svårt att förstå att så är inte fallet. Får se hur det känns när jag får prova den!
Publicerat Oktober 22, 201411 yr Författare Bara för att få lite uppfattning om jag gjort en bra affär eller inte skulle det vara intressant och höra vad ni skulle betala för en begagnad mätare och vad ni skulle anse vara ett bra pris. Tror att nypris ligger kring 8800kr.
Publicerat Oktober 22, 201411 yr det beror ju på skick och hur gammal den är, och hur många bättre swarrar det kommit sen den kom! 4-5000kr borde vara billigt, 50% av nypris alltså, men väldigt bra skick och inte så gammal kanske 5500kr-6000kr, och tvärt om om den är sliten, en tredjedel av nypris!
Publicerat Oktober 23, 201411 yr Författare Då har jag nog gjort en hyfsad affär iallafall Betalade 4800kr, den var ju begagnad och använd men fungerade tydligen perfekt och inga repor eller nånting på linserna. Sen blir det spännande att se om den lever upp till mina förväntningar eller inte.