Publicerat Oktober 24, 201411 yr När vi för ett par helger sedan var uppe i jämtland stod hustrun och erik och plinkade med 22an utanför stugan. Frun kommer in och säger att det går mycket trögare att repetera..... Jag går ut....skjuter ett skott repeterar in ett nytt, vilket går trögare än normalt. När jag ska repetera nästa gång är det omöjligt att få fram slutstycket, det nyper..... Plockar isär hela vapnet.......den främre delen av slutstycket går i utan problem... Den bakre delen går i....men ett komplett slutstycke går inte i lådan..... Är det möjligt att kröka slutstycket vid repetering....? Det är den enda förklaringen jag kan hitta till att det inte funkar! Någon som har någon annan ide, eller erfarenhet av vad det skulle kunna vara? Ska plocka rent en gång till hemma och kolla med bra lyse! Ingen favoritsysselsättning dock då det är många detaljer att hålla reda på.... mvh/Urban
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Jag förmodar att sakkunniga här på forumet kommer be om bilder i detalj, så jag framför den önskan åt dem innan de besöker tråden.
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Nej det är inte möjligt att kröka det,ta ett gäng bilder på slutstycket så får vi se hur det ser ut. Eller lämna bössan hos Ken1 så kan jag titta på den,anschutz kan jag plocka isär och sätta ihop med förbundna ögon. /Mike
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Hmm spontant skulle jag tro att det är något i slutstycket som kärvar, hur är det med vapenvården, det är ju 3-4 rörliga delar i det samma och de kan kärva mot varandra. På en 22LR kan det även gucka till sig i patronläget så att det krävar där men det förefaller inte problembilden motsvara/Christian
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Gör rent slutstycket - det är skit i det som trycker slagtsiftet i sidled. /T - som haft mer än en Anschütz
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Författare Nej det är inte möjligt att kröka det,ta ett gäng bilder på slutstycket så får vi se hur det ser ut. Eller lämna bössan hos Ken1 så kan jag titta på den,anschutz kan jag plocka isär och sätta ihop med förbundna ögon. /Mike Så blir det. Synd för ken1 att han inte vet om att kaffebryggaren ska va på....!Kollar med mannen, går det så lämnar jag på måndag! mvh/Urban
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Författare Gör rent slutstycket - det är skit i det som trycker slagtsiftet i sidled. /T - som haft mer än en Anschütz Tvivlar! Slagstiftet rör sig riktigt lätt. Inga problem att få det rätt när jag sätter ihop slutstyckshalvrna.mvh/Urban
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Så blir det. Synd för ken1 att han inte vet om att kaffebryggaren ska va på....! Kollar med mannen, går det så lämnar jag på måndag! mvh/Urban Man får alltid tjata för att få sig en kopp Då åker jag ner under veckan och kollar. /Mike
Publicerat Oktober 24, 201411 yr Författare Han är lite snål på kaffet.....en kopp i stöten.! mvh/Urban
Publicerat Oktober 25, 201411 yr Detta är en populär post. Hoppsan! Visste inte att herrarna va sådana barristas. Självklart ska jag låta bryggaren stå på ala lunchrestaurang så ni kan få ett härligt beskt och grumligt kaffe. Personligen vill jag ha mitt kaffe ny bryggt/kokat men för all del ta med era termosmuggar så ska jag se till att fylla på dom med ett 6timmars gammalt fosterfördrivnings beck :-)
Publicerat Oktober 25, 201411 yr Till Ken1's försvar. De gånger jag varit hos Ken1 så har jag alltid fått så mycket nybryggt kaffe jag önskat. Kanske har med besökarens uppförande att göra om ni har en annan upplevelse...
Publicerat Oktober 25, 201411 yr Författare Mycket kaffe här. Testa att lägga slutstycket på en plan yta så ser du om det är krökt (vilket jag inte tror) Kolla också om det är nån skada på bössa där stycket sitter/ska in. Gör rent. kolla efter skrapmärken i bössan där stycket sitter samt på stycket. Gjort det....åvisso i dåligt ljus, och kan inte se nåt fel!mvh/Urban
Publicerat November 5, 201411 yr Författare Var över till ken1, och fick även nöjet att träffa Dr Anschuts aka Mad Mike! Det verkade först som att det var grader på slutstycket, varför MM satte igång med ett ihärdigt filande medelst diamantbryne.... Till slut visade det sig dock att styrskenan till slutstycket hade påg av en lös skruv hoppat ur sitt läge.... Efter lite tillbockning var den på sin rätta plats, och bössan funkar som ny! Tack MM för hjälpen, och Ken för kaffet! mvh/Urban