Publicerat Oktober 25, 201411 yr Tror frågan varit uppe någon gång, om inte annat så var jag själv nyfiken och har räknat hagel. Pigeon Extreme #5 34g innehåller 231 st, motsvarar något stora UK5 eller italiensk 5 om jag förstått rätt. Black Gold Game 36g #5 innehåller 220 st, vilket motsvarar US5 perfekt. Information av klart trivialt värde men det finns kanske fler kalenderbitare där ute.
Publicerat Oktober 25, 201411 yr Tror frågan varit uppe någon gång, om inte annat så var jag själv nyfiken och har räknat hagel. Pigeon Extreme #5 34g innehåller 231 st, motsvarar något stora UK5 eller italiensk 5 om jag förstått rätt. Black Gold Game 36g #5 innehåller 220 st, vilket motsvarar US5 perfekt. Information av klart trivialt värde men det finns kanske fler kalenderbitare där ute. Har du mätt haglen oxå? /M
Publicerat December 5, 201411 yr Tror frågan varit uppe någon gång, om inte annat så var jag själv nyfiken och har räknat hagel. Pigeon Extreme #5 34g innehåller 231 st, motsvarar något stora UK5 eller italiensk 5 om jag förstått rätt. Black Gold Game 36g #5 innehåller 220 st, vilket motsvarar US5 perfekt. Information av klart trivialt värde men det finns kanske fler kalenderbitare där ute. Italienska 5 : or är 2,9mm 4:or 3,1mmm 3:or 3,3mm 2:or 3,5mm It: 6 är 2,7mm ( värdelöst vetande men är man hagelnörd så e man ) / P
Publicerat December 5, 201411 yr Italienska 5 : or är 2,9mm 4:or 3,1mmm 3:or 3,3mm 2:or 3,5mm It: 6 är 2,7mm ( värdelöst vetande men är man hagelnörd så e man ) / P Å eftersom sista strofen stämmer nöjer man sig inte med att engelska är si mm å italienska så utan man mäter ju haglen i askarna man köper Det måste ju finnas e diagnos för det man lider av... /M
Publicerat December 5, 201411 yr Och sedan för att jävlas med alla inblandade så gör Gamebore puppor för den engelska marknaden, norra europa och södra europa...... Så mig veterligen kör de UK, US och IT. Vad man hittar på hyllan däremot vet man inte riktigt. /T Å eftersom sista strofen stämmer nöjer man sig inte med att engelska är si mm å italienska så utan man mäter ju haglen i askarna man köper Det måste ju finnas e diagnos för det man lider av... /M Hagelnörd..... Det har jag varit länge. /T
Publicerat December 5, 201411 yr Å eftersom sista strofen stämmer nöjer man sig inte med att engelska är si mm å italienska så utan man mäter ju haglen i askarna man köper Det måste ju finnas e diagnos för det man lider av... /M Hagel ( iaf bly) kommer idag oftast ifrån Italien, och då blir storlekarna därefter .... Men kan man dem så ere inga rolem, dessutom så gynnar det dom som förespråkar finare hagel. / P
Publicerat December 5, 201411 yr Man får väl vara lurig som fan och bara köpa nummer 5 så blir det ett bra resultat oavsett skala och vilt.
Publicerat December 5, 201411 yr Tror frågan varit uppe någon gång, om inte annat så var jag själv nyfiken och har räknat hagel. Pigeon Extreme #5 34g innehåller 231 st, motsvarar något stora UK5 eller italiensk 5 om jag förstått rätt. Black Gold Game 36g #5 innehåller 220 st, vilket motsvarar US5 perfekt. Information av klart trivialt värde men det finns kanske fler kalenderbitare där ute. Jag har totalt lämnat " hagelräknar stadiet " Förr kunde jag rabbla hagelantal vs vikt å % hit å dit kontra trångborrningar med en svada likt Ulf Ekman i Livets ord. idag vet jag vad som räcker till och jag vet hur en bra träffbild ser ut, och när jag dessutom ladda all min jaktammo ( hagel) så har jag 100% koll på vad grejerna presterar, Dessutom har jag koll på vad byte av förladdning/tdh och mer eller mindre krut /hagel gör för skillnad. Men till syvende och sist är det " Kolvföringen " som avgör träffen.. Jag gjorde min egen variant av pigeon Extream, och faktum är att driver man upp farten även m 34g så blir rekylen därefter, så om orginalet gör 440-450ms tror jag vad jag vill på, alternativt sparkar dom så plomberna lossnar. ( jag träningsköt på Examensharen med 34g Ni 7 laddat lika och höll på att vika ihop plåtharen ) / P
Publicerat December 5, 201411 yr Gillar det här nördiga i att totalt snöa i detta ädla träsk För oss dödliga så nöjer man sig med att stoppa i något som är good enough och så hoppas man kunna sköta pekandet tillräckligt väl så brukar det lösa sig. Sköt en hare idag med en Gyttorp Röd us 5.. Funkade utmärkt! Samma puppa misslyckades lite senare med att peta ned en fasantupp och kort därefter en jävligt rapp fasanhöna.. men där var det nog mer skit bakom spakarna I morgon blir det kråkor, laddat patronväskan med Saga elite sporting us 6, Saga Field us 5 samt en drös Saga Highspeed 36 gr us 6. Samtliga är klart kännbara att skjuta med.