Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
marcus.söderlund

fäste för lampa på pipan för en grytrevolver

Recommended Posts

marcus.söderlund

Har lessnat på o hålla lampan i käften ( smakar oftast grus o de är ingen höjdare )

Så söker nu med er hjälp ett bra sätt o få fast en weaverklack eller liknande under pipan. Har försökt med locktite o weaverklack men de biter fan inte?

Finns det nå fäste för pipmontering på en revolver med hel spång måntro? Tänkte att det är smidigt att få lampan under pipan så man kan sikta utan problem med dom öppna på den.

Alla tips är välkomna!!

sidelock

Lödning är det jag tänker på spontant.

furiren

prova med whurt lim å tät ..

marcus.söderlund

Funderar på lödning. Tänkte mig en liten lampa men vid grytjakt så misshandlas ju allt så :/ får kolla om vi har lödprylar på jobbet för jag tror ej mina prylar fungerar längre.

annars får jag kolla på wuhrt limmet :)

Kardborrefäste känns såhär på rak arm lite väl klent mtp vilka omilda behandlingar prylarna får stundvis :)

Sako_Finnbear

Vilken mekanisk verkstad som helst borde kunna tillverka ett fäste i tex alu ganska lätt och billigt.

Tillverkar ett i två halvor som kläms runt pipa och lampa.

marcus.söderlund

Inget lim oavsett styrka fick jag o hålla fast elendet på pipan. Nu är pickan inne hos smed för att birra o slå gängor i pipan. Det blir 2skruvar som håller fästet samt locktites värsta på skruvarna o mellan klacken och pipan. Det borde nog tåla lite innan de ger med sig.

förövrigt letar jag hammarlack till pickan. Gärna färgen knallorange om någon vet nån bra försäljare på dylika produkter.

marcus.söderlund

Jagar mkt själv gryt. Ficklampa i handen är standard. Eller snarare i munnen. En hand håller hunden. En hand håller revolvern och munnen håller ficklampan. Svettig o jävlig får jag knappt kepsen o sitta kvar på skallen. Förstört pannlampor av enklare sort på löpande band.

absolut skulle pannlampa fungera om man kanske inte va så ivrig på o komma ner.

Är man flera så är det inga problem med lampdelen :) men själv så är det svettigt.

laser hade varit smidigt värre. Gör sig inte så väl med varken svenska lagar eller filmandet för små jaktklipp på nätet :)