Publicerat Oktober 28, 201411 yr Min pejltelefon gav upp helt idag! Den har strulat ett bra tag sedan den vart fuktskadad förra året. Min position har hoppat runt kors o tvärs o har felat på flera mil efter detta. Men i övrigt så har den funkat. Men så idag så skulle jag ringa upp hunden o höra hur det gick för honom. Varpå helvetet hängde sig TOTALT! Fick plocka ut simkortet för att avsluta samtalet. Nu så bara blinkar Motorola märket mitt på skärmen men den reagerar inte på nått och går ej att ringa till. Känns som telefonen är rätt körd.... Så jag ser ingen annan lösning än att köpa en ny pejltelefon under morgondagen. Därför behöver jag höra mig för lite med er! Bra batteritid, skapligt tålig, Android, är de viktigaste egenskaperna. O den ska vara prisvärd! Inte någon extremvärsting för +5000kr! Microsim är ett plus då jag slipper knöla med nytt simkort. Funderar på CAT B15 eller vad den heter. 1990kr på siba eller Netonnet Skriv era erfarenheter så fort som möjligt för jag måste ha ordning på detta till på Torsdag! Tack på förhand .
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Har en Sony Xperia som jag tycker funkar bra, tar bra bilder osv. Som skogstelefon annars tvingar jobbet på mig en Iphone! Sonen har den nya Sony Xperia Z3 Compakt och är jättenöjd, lite dyrare än du tänkt men funkar till allt.
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Författare Hade Z3an varit billigare så hade den varit perfekt. Men 5000kr blir för mycket.
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Författare Den tror jag ska vara okej. Jag hade första Xcover men den vart stulen när jag hade inbrott.
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Inga tips på telefon, men det finns adaptrar som gör så du kan använda micro sim i telefoner för vanligt sim.
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Samsung Galaxy S4 Active har funkat fint för mig.. Har inte haft den som pejltelefon men den har varit med ute på jakt i 1 1/2 år i ur och skur. Kanske lite dyr, tror 3100:- var billigast på prisjakt.nu
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Senaste nr från svensk jakt visar ju tips på lite olika telefoner. Cat b15 verkar vara det bästa valet om du inte vill lägga ut så mycket, men om batteritiden är något att hurra över vet jag väl inte.
Publicerat Oktober 29, 201411 yr Författare Lutar åt en Z1 compakt. Någon som har en sådan o kan svara på om den är vettig?
Publicerat Oktober 29, 201411 yr Lägg till 1000kr så har du ju z3c En kompis har den och är nöjd. Han tycker att den är lite segare och lite "sämre" än min z3:a, men skiljer sig inte tillräckligt mycket för att motivera honom att byta upp sig
Publicerat Oktober 29, 201411 yr Lutar åt en Z1 compakt. Någon som har en sådan o kan svara på om den är vettig? Det verkar vara en vettig telefon och dessutom billig nu när efterföljarna kommit ut. Skillnaderna är små så det är förmodligen ett bra köp till vettig peng. Ingen sniktelefon heller.
Publicerat Oktober 29, 201411 yr Författare Vart z3 compakt. De i butiken hjälpte mig och lade in några olika modeller i datorn o jämförde egenskaper. Skiljde ganska lite men denna var den som verkade vettigast. O dessutom billigast. Samsung S5 hade varit bättre med då hade jag fått lägga till 1800kr.
Publicerat Oktober 29, 201411 yr De pengarna kan du ju lägga i en fond och så har du nästa telefon gratis när det är dags att byta nästa gång... Du blir säkert nöjd.
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Författare Vart som sagt en Z1 compact. Känns som en gedigen lur. Återstår att se hur den fungerar i ur och skur.