Publicerat November 6, 201411 yr Det drar ihop sig till ny dirketsänd debatt i SVT. Glöersen från SJF, Dahlerus från SRF och några andra för att få en bra debatt antar jag. Frågan om detta kommer att tillföra något nytt och positivt, själv är jag skeptisk. Jag har tappat tron på att media klarar av att balansera debatten. De verkar överlag mer intresserade av att göra "bra TV", vilket reducerar viktiga diskussioner till underhållning likt Big Brother och annan skit. Ni som skriver i denna tråd, och kanske har synpunkter på debatten och dess deltagare, tänk på att den är i ett öppet forum och vi jägare behöver inte ge jaktkritiker mer bränsle med ogenomtänkta uttalanden.
Publicerat November 6, 201411 yr Vilken utbredda tjuvjakt syftar apu snubben till, har han siffror på denna stora tjuvjakt?
Publicerat November 6, 201411 yr Författare Alla mina förutfattade meningar blir ganska fort bekräftade...
Publicerat November 6, 201411 yr Detta är en populär post. Söte jesus.. Rikslögnhalsen Conny!! Inte någon av Rialavargarna vart fulskjuten, varenda en sköts antingen legalt men oftast vart de påkörda! Sista tiken som de letade som f-n efter vart påskjuten i Örebro!! Jävla idiot..
Publicerat November 6, 201411 yr Hade räckt med Jönsson och glöersen som representanter från jaga varg sidan så de fått mer utrymme än de andra som inte är lika skärpta i mitt tycke
Publicerat November 6, 201411 yr Författare Herregud så tramsigt. Om man tänker sig att vara en vanlig ickejagande svensson, gav detta ett mervärde, en ökad kunskap i problemställningen? Knappast
Publicerat November 6, 201411 yr Och kramarsidan bara representerats av srf och lagt till snf istället för de extremister som nu fick utrymme utan att tillföra något.
Publicerat November 6, 201411 yr Detta var en ickedebatt som bara visar på att det finns en konflikt.
Publicerat November 6, 201411 yr Detta är en populär post. "Mjaaa jag är ju en Ranger" Vad har han för belägg för att Rialavargarna blev "utrotade av tjuvjakt"? Imponerad av Glöersen och den andra bonden som faktiskt kom med endel egna erfarenheter och debatterade på en lugn och fin nivå. Själv blev jag så satans förbannad så jag stängde av tv:n.
Publicerat November 6, 201411 yr Detta är en populär post. I mitt tycke raljerade kramarsidan bort sig med "sätta vargarna i skolan" eller "Rödluvan och vargen". För mig så visar det bara att de inte har några seriösa argument att komma med. Micke
Publicerat November 6, 201411 yr Författare Det var en tråkig obalans i tidsfördelningen tycker jag. De som förhöll sig sakligt och till fakta fick väldigt lite tid. Conny fick exempelvis helt oemotsagd vräka ur sig rena lögner, trist.
Publicerat November 6, 201411 yr Glörsen var strålande och vann debatten lätt, allt annat var mer eller mindre trams. Givetvis tråkigt att Conny fick vräka ur sig saker oemotsagd men samtidigt är det risk att man förlorar om man bjäbbar emot en sådan... alltså, förlorar genom att man sänker sig till dennes nivå.
Publicerat November 6, 201411 yr Detta är en populär post. Mormor från Orsa hade de kunnat lämnat hemma, antar att de flesta masarna gömde sig i källaren med skammens rodnad över kinderna när dom hörde hennes svammel
Publicerat November 7, 201411 yr Söte jesus.. Rikslögnhalsen Conny!! Inte någon av Rialavargarna vart fulskjuten, varenda en sköts antingen legalt men oftast vart de påkörda! Sista tiken som de letade som f-n efter vart påskjuten i Örebro!! Jävla idiot.. och hanen sköts i Värmland med §28
Publicerat November 7, 201411 yr Som vanligt med dessa debatter så gav den inte så mycket. Antagligen hade det som MartinJ1 skrev blivit bättre om de inskränkt sig till Rovdjursföreningen och SNF på ena sidan och vargfakta + jägareförbundet på andra. En kommentar från GG på FB, med "honom" avses alltså "ranger" Conny: Frågade honom igår om han ställer upp på ett enkelt spårprov! Jag spårar en älg med min hund, sen spårar du oss. Han sa att han inte behöver bevisa något för mig. Vågar alltså inte.
Publicerat November 7, 201411 yr Detta är en populär post. Söte jesus.. Rikslögnhalsen Conny!! Inte någon av Rialavargarna vart fulskjuten, varenda en sköts antingen legalt men oftast vart de påkörda! Sista tiken som de letade som f-n efter vart påskjuten i Örebro!! Jävla idiot.. Tycker hela den historian är intressant egentligen. Riala är väl enda reviret som haft professionell bevakning. Ja professionell men poliser mm på sin fritid. Och som du skriver Hippen ingen har blivit fulskjuten. Personligen tror jag att Conny och hans kompisar störde dom så dom drog!
Publicerat November 7, 201411 yr Det är bara att erkänna! jag hade aldrig klarat av att sitta i samma rum som dessa vargextremister, utan att explodera! klarade knappt av att sitta i tv soffan! fy fan alltså
Publicerat November 7, 201411 yr Lugn och fin nu det hade varit extremt viktigt med en lugn och sansad person som kunnat sitta där och knäcka lögnerna en efter än. Som sagt, lite tråkigt att ingen fanns där att förinta Connys trams.
Publicerat November 7, 201411 yr Lugn och fin nu [emoji2] det hade varit extremt viktigt med en lugn och sansad person som kunnat sitta där och knäcka lögnerna en efter än. Som sagt, lite tråkigt att ingen fanns där att förinta Connys trams.De fanns väl där men fick inte chansen...