Jump to content

Mysterietråden

Recommended Posts

lsjonsson

Jag gillar verkligen gamla mysterier och ouppklarade fall. 

Den här hörde jag jag för ca 15-20 år sedan.

https://mysteriebloggen.wordpress.com/2012/12/31/vad-dodade-algen-pa-hunneberg/ 

Du får bjuda in Scully o Mulder så får vi se om dom har någon lösning på ditt mysterium. :tongue:

Du får bjuda in Scully o Mulder så får vi se om dom har någon lösning på ditt mysterium. :tongue:

Det hade jag gärna gjort. 

Framför allt när det kommer till ouppklarade fall där anhöriga fortfarande efter på tok för många år, väntar på svar eller en kropp från deras nära och kära försvinnande. 

Hunnebergsälgen kändes som ett lämpligt inlägg på jaktsidan.  :smile:

shamani

Benskörhet? Skumt med alla fyra benen...

Den fick oväntat besök av Jonsson och blev vettskrämd, for upp i luften och landade pladask och bröt benen på grund av benskörhet. ;)

• Like 1

Den fick oväntat besök av Jonsson och blev vettskrämd, for upp i luften och landade pladask och bröt benen på grund av benskörhet. ;)

Det heter ju " Ett spöke kan inte skrämma ett annat".  :biggrin:  :biggrin:

I så fall är det " Helt- apropå- benskörhet" :yes: . Jag hörde även att det går en ring på ca 3 diameter runt, där älgen låg, där växte/ växer :confused: inget längre. Mysko är det i alla fall.  

lsjonsson

Det hade jag gärna gjort. 

Framför allt när det kommer till ouppklarade fall där anhöriga fortfarande efter på tok för många år, väntar på svar eller en kropp från deras nära och kära försvinnande. 

Hunnebergsälgen kändes som ett lämpligt inlägg på jaktsidan.  :smile:

Skri´v till FBI o fråga.

Frågan är alltid fri att ställa. :thumbsup:  :tongue:

Ja, dom var bra på att lösa gamla ouppklarade fall. :thumbsup:

lsjonsson

Snälla Shamani, det är mer än 100 mil mellan mig o Hunneberg o så långt tror jag inte älgen kan flyga utan en raket i arslet. :biggrin:  :thumbsup:

Skri´v till FBI o fråga.

Frågan är alltid fri att ställa. :thumbsup:  :tongue:

Ja, dom var bra på att lösa gamla ouppklarade fall. :thumbsup:

Svårt att tro att självaste FBI har något intresse i hur älgen gick ur dagar. Ufologerna( eller vad de nu heter) har nog engagerat sig mer, ska du se.  :yes:

lsjonsson

Svårt att tro att självaste FBI har något intresse i hur älgen gick ur dagar. Ufologerna( eller vad de nu heter) har nog engagerat sig mer, ska du se.  :yes:

Ja, kanske det! Ja, du kan ju prova med dom o se om det är en UFO-älg som har dödsstörtat. :thumbsup:

shamani

Snälla Shamani, det är mer än 100 mil mellan mig o Hunneberg o så långt tror jag inte älgen kan flyga utan en raket i arslet. :biggrin:  :thumbsup:

1988... bodde du däruppe i norr då? Bodde du inte i Småland då? Dessutom kan du ha varit på semester... ;)

Till och med jag har varit på både Halle- och Hunneberg... fast inte för 26 år sen...

Kanke var det kungen som skrämde den? Han jagar ju "tamälg" på dom bergen...;)

lsjonsson

1988... bodde du däruppe i norr då? Bodde du inte i Småland då? Dessutom kan du ha varit på semester... ;)

Till och med jag har varit på både Halle- och Hunneberg... fast inte för 26 år sen...

Kanke var det kungen som skrämde den? Han jagar ju "tamälg" på dom bergen... ;)

Nämen -89 flyttade jag upp. :smile: Haha! Ja vi har varit ner några rundor men det blir glest med tanke på avståndet. :sad:

Jag har aldrig varit uppe på Halle- o Hunneberg. Bara åkt förbi vid 2 tillfällen. :thumbsup:

Ja, det kan det vara. :tongue:  :thumbsup:

strävhår

Tror stackarn stod gränsle över ett vindfälle när den for tillbax så den fick sig en flygtur.

• Like 2

Det är väl en av alla älgar som trillat ner för berget och sedan blivit uppkörd av någon för att naturen ska ha sin gång ...