Publicerat November 11, 201411 yr Detta är en populär post. Jag vill bara passa på att berätta lite om hur mina första 6-7 månader efter jägarexamen varit. Jag har inte haft de bästa förutsättningarna för att börja jaga. Jag kände när jag började läsa INGEN som jag visste jagade. Jag har flyttat c:a 50 mil från där jag är uppväxt så det finns ingen gammelmorbror eller nåt sånt med lite skog i närheten. Trots detta har jag kommit ut på jakt relativt ofta och detta är tack vare det varma välkomnande jag fått av jägare på olika forum. Jag har blivit erbjuden att följa med på jakt av 5-6 olika personer som jag tidigare aldrig varit i kontakt med. Har haft möjlighet att besöka 3 än så länge. En fjärde som var en kompis kompis som visade sig jaga. Detta är utan att åka land och rike runt, jag har max åkt 6-7mil. Så till alla er som bjuder in nya jägare, vare sig det är mig eller någon annan, vill jag rikta ett stort varmt TACK!
Publicerat November 11, 201411 yr Jag vill bara passa på att berätta lite om hur mina första 6-7 månader efter jägarexamen varit. Jag har inte haft de bästa förutsättningarna för att börja jaga. Jag kände när jag började läsa INGEN som jag visste jagade. Jag har flyttat c:a 50 mil från där jag är uppväxt så det finns ingen gammelmorbror eller nåt sånt med lite skog i närheten. Trots detta har jag kommit ut på jakt relativt ofta och detta är tack vare det varma välkomnande jag fått av jägare på olika forum. Jag har blivit erbjuden att följa med på jakt av 5-6 olika personer som jag tidigare aldrig varit i kontakt med. Har haft möjlighet att besöka 3 än så länge. En fjärde som var en kompis kompis som visade sig jaga. Detta är utan att åka land och rike runt, jag har max åkt 6-7mil. Så till alla er som bjuder in nya jägare, vare sig det är mig eller någon annan, vill jag rikta ett stort varmt TACK! Låter fantastiskt bra! Jag är själv i samma sits och söker jakt, någon att följa med, ja vad som helst. Hoppas jag också lyckas få lite kontakter!
Publicerat November 11, 201411 yr Låter fantastiskt bra! Jag är själv i samma sits och söker jakt, någon att följa med, ja vad som helst. Hoppas jag också lyckas få lite kontakter! Ett hett tips att börja med kan vara att uppdatera din profil med i alla fall var i landet du finns...
Publicerat November 11, 201411 yr Ett hett tips att börja med kan vara att uppdatera din profil med i alla fall var i landet du finns... Jag hade ju ett gammalt konto som jag hittade igen! Så jag börjar väl använda det istället. Ska uppdatera presentationen. (Bor i Västervik numera)
Publicerat November 11, 201411 yr Författare @jacob Hoppas du också hittar nån som kan hjälpa dig med jakten. Jag har haft en himla tur att få prova på att jaga olika sorters vilt och få se olika hundar i arbete och fått del av andras erfarenheter. Sen gäller det ju att vara öppen och nyfiken på allt. Jag är väldigt aktiv på olika forum och letar möjligheter och skriver "kontaktannonser" för jag vill helt enkelt lära mig så mycket som möjligt om så många jaktformer som möjligt. För att bli en så kunnig jägare som möjligt och förhoppningsvis kan jag en dag dela med mig till en nybliven jägare.