Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är winchester super x 22lr bara skräp?

Featured Replies

Publicerat

Var idag till den lokala interjakthandlaren för att köpa CCI standard 22lr men blev då informerad om att "den får vi inte tag i längre och så har den gått upp rätt mycket i pris". Jaha tänkte jag det är väl bara och testa nåt annat. Fick winchester super x standard velocity 40gr. Hur illa kan det va tänkte jag!?!

Jo ungefär så illa som på bilderna! Skjutet på 50m. 2x5skott det är hålen i överkant som gäller. Är det nån annan som har samma erfarenhet? Jag brukar ställa upp tomhylsor av klass 1 å skjuta på det är ju bara att glömma med de träffbilderna.

post-15278-0-67070500-1415804574_thumb.j

post-15278-0-27176600-1415804590_thumb.j

Publicerat

En av de sämsta sorterna i min bössa med, men Winchester subsonic har fungerat väldigt bra både rundnos och hålspets så all Winchester är inte skit.

Försök hitta Winchester Laser, Winchester sub, Blazer, Federal Gold Medal eller Top Shot. Det är några billiga sorter som funkat bra för mig förutom då Cci Standard.

Publicerat

Tänk bara på att 22or kan behöva upp till 50 skott för att bössan och ammunitionen ska komma ihop sig. Byter man ammunition ska man skjuta en ask innan man börjar fundera på hur den skjuter i just min bössa,

/T

Publicerat
  • Författare

Tänk bara på att 22or kan behöva upp till 50 skott för att bössan och ammunitionen ska komma ihop sig. Byter man ammunition ska man skjuta en ask innan man börjar fundera på hur den skjuter i just min bössa,

/T

Skjuter slut påbörjade asken och hoppas de blir kompisar, men det kunde börjat bättre... Tack för infon!

Publicerat

I min bössa skjuter Winchester Laser high velocity riktigt bra, har den till jakten men smäller oxå rejält mer än standard. Är inte Top Shot samma som cci standard har jag hört rykten om?

Publicerat

Skjuter slut påbörjade asken och hoppas de blir kompisar, men det kunde börjat bättre... Tack för infon!

Jag sa aldrig att det skulle bli bättre eller ens att det kanske kommer att bli bättre..... Men 22or kan vara helvetes mycket lynnigare än en kärring innan perioden, man ska ha det i minne innan man förkastar ammunition. Och hittar men en som funkar så köper man på sig en försvarlig mängd medans den finns.

/T

Publicerat
  • Författare

Jag sa aldrig att det skulle bli bättre eller ens att det kanske kommer att bli bättre..... Men 22or kan vara helvetes mycket lynnigare än en kärring innan perioden, man ska ha det i minne innan man förkastar ammunition. Och hittar men en som funkar så köper man på sig en försvarlig mängd medans den finns.

/T

Hoppet är det sista som överger människan... Så jag testar lite till iallafall. Men jag har blivit informerad om en handlare som har CCI så det blir till att återgå till den.

Publicerat

/T

Vilka sorter har funkat bra i Tellen?

Publicerat

Vilka sorter har funkat bra i Tellen?

RWS röda och Eley Tennex - föga förvånande...... Winchster har väl varit mer "si-så-där" för det mesta med ett stort undantag för deras gamla Rabbit i gula askar som gick snortätt om man gjorde rent pipan innan (de är plätterade och inte infettade) och CCI mitt emellan. Annars är CCI en bra patron som brukar prestera anständigt i de flesta vapen, även om den sällan är den bästa patronen i något vapen.

/T

Publicerat

Helt sant, det är därför jag gillar cci, jag vill kunna skjuta 100 eller 200 eller 500st utan att bli ledsen på priset. Håller ammon sen under en tum på 60m gång på gång på gång så är det good enough för de flesta övningar. Men visst finns det bättre ammunition om man vill.

Publicerat

kör med Winchester hyper speed 40gr i min ruger 1022

funkar bäst av det jag provat även cci i olika varianter har jag testat men winchestern håller tätast träffbild och laddar om bäst i min ruger

gav 650kr för 1000st på jaktia så priset är det inge fel på heller tycker jag

Publicerat

Köpte på mig 5000 win sup x för typ 40 öre styck, vilket kännas ok, men de är uteslutande till grisbanan. Där duger de men inte till precisionsskytte. I min går jaktmatch bra. Kör dock mer med 22 wmr och hornady 30gr för precision till kråka och annat elände.