Publicerat November 16, 201411 yr Vad är de för skillnad mellan: .22 LR- hornet- wmr?? Å vad jagas med denna kaliber?
Publicerat November 16, 201411 yr 22lr är kantntänd, klass 4, mycket billig att skjuta med. 22wmr, kantantänd, klass 3. Mer kraft än 22lr men dyrare. 22 hornet, centralantänd, klass 3, kraftigast av dessa tre kalibrar.
Publicerat November 16, 201411 yr Horneten har ju en avsevärd fördel i att den går att handladda för bästa ekonomi och precision. 22WMR gäller att hitta rätt patron till och min egen erfarenhet är att det är en rätt kinkig kaliber vad gäller ammunitionsvalet. 22lr. är oöverträffad till övning och avfångning däremot..
Publicerat November 17, 201411 yr 22wmr skjuter ofta skit, även min erfarenhet då jag haft två värdelösa bössor från CZ resp Anschutz.
Publicerat November 17, 201411 yr Min krico 22wmr skjuter väldigt tätt med all slags ammunition, men bäst med cci.