Publicerat November 17, 201411 yr Jag sköt ju min första fasan häromdagen (ville bara säga det igen om någon missat det ) och tänkte förstås äta upp den så småningom. Nu undrar jag hur länge den ska hänga? Jag hängde den i boden i lördags och det har varit mellan 4-10 grader sedan dess. Är det runt 40 dygnsgrader som gäller för fasan också? Ok då, jag kan väl lägga in en bild också
Publicerat November 17, 201411 yr Jag brukar låta mina hänga 30-40 daggrader, lite beroende på när jag har tid att ta rätt på dom ;-) Det är rätt ljust kött, så om det blir lite mindre så gör det inte nåt i mina ögon. O grattis till fasanen!
Publicerat November 17, 201411 yr jo, håller med ovan. jag skulle siktat på 35 grader, hellre 35 än 45, men det är jag det! jo ett jättegrattis vill även jag förmedla ni delar lika?
Publicerat November 17, 201411 yr Författare Tack för tips och grattis! Nu verkar det bli minusgrader på onsdag så då får jag väl ta in den. Det blir ju. 5-6 grader x 4dagar = 20-24 dygnsgrader. Kan man ta ur köttet och låta det ligga någon dag till på en tallrik i kylen och är det något som gör nytta?
Publicerat November 17, 201411 yr Är dem hårt skjutna brukar jag plocka ur brösten och lägga på tallrik i kyl. Och koka fond på resten, S.
Publicerat November 17, 201411 yr Du sköt den på lördagen, garanterat inget fel att ta reda på den redan i morgon.
Publicerat November 17, 201411 yr Författare Ok, då tar jag rätt på den så fort jag hinner! Tack alla!