Publicerat November 17, 201411 yr Jo är det någon som testat Hornady 155gr A-Max till 308 fabriksladdad? Vilka/vilket djur användes de till? Effekt? Någon som vet nått om denna kula!
Publicerat November 19, 201411 yr A-max är främst en övnings/tävlings kula. Som ofta ger finfin precision. Sattsa istället på InterBond, InterLock & SST Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Publicerat November 19, 201411 yr Det är inga större problem att jaga med A-max, många gör det. Hornady hade tidigare mycket riktigt definierat den som skyttekula men har nu, om jag inte missminner mig, själva angett jakt som ett användningsområde. Det är en konventionell obondad kula och uppför sig som en sådan, varken mer eller mindre. Den skjuter som nämnts ofta bra och skottplacering är alltid viktigare än kaliber och kulval, bara det gör den till en bra kula.
Publicerat November 19, 201411 yr 168gr Amax använde jag för jakt i 308w och flera här inne använder 155gr så köp du.
Publicerat November 19, 201411 yr Det är inga större problem att jaga med A-max, många gör det. Hornady hade tidigare mycket riktigt definierat den som skyttekula men har nu, om jag inte missminner mig, själva angett jakt som ett användningsområde. Det är en konventionell obondad kula och uppför sig som en sådan, varken mer eller mindre. Den skjuter som nämnts ofta bra och skottplacering är alltid viktigare än kaliber och kulval, bara det gör den till en bra kula. Ja, eller tvärtom.....Hornady angav tidigare A-Max som lämplig för "light-skinned game" och anger nu "not recommended for hunting". Alldeles utmärkt kula, dock inte för skott på nära håll. Kompisen har diskuterat A-Max med en Hornady-representant, kontentan blev att eftersom det fanns en uppsjö av liknande Hornady-kulor så ville man inte göra en Berger, dvs lyssna på vad jägarna ansåg om målskyttekulans (VLD) lämplighet för jakt Raggarö
Publicerat November 19, 201411 yr Ja, eller tvärtom.....Hornady angav tidigare A-Max som lämplig för "light-skinned game" och anger nu "not recommended for hunting". Raggarö Där ser man, my bad