Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Handladda 204 ruger

Featured Replies

Publicerat

Jag planerar att skaffa mig en 204 ruger, så jag undrar om det är någon som har erfarenhet att handladda kalibern. Jag har kollat på lite laddtabeller men jag skulle behöva ha lite mer info om det är en enkel kaliber att ladda till bra precision eller om den är knepig att få till.

Mads

Publicerat

Vad jag har hört är den svårladdad, observera att det är vad jag har hört! Jag kan mycket väl tänka mig det då det är mycket fart ur små krutmängder och små kulor som det handlar om.

Följer med intresse för mer utförliga erfarenhetsbaserade svar.

Publicerat

Om Walleman hittar hit så har han kanske lite tankar? Iofs har han kanske ffa kvar plugg sen han köpte bössan dvs fabriks. Men jag vet att han fixat recept från Lindroth..

Publicerat
  • Författare

Om Walleman hittar hit så har han kanske lite tankar? Iofs har han kanske ffa kvar plugg sen han köpte bössan dvs fabriks. Men jag vet att han fixat recept från Lindroth..

Ja just ja Lindroth har en 204 ruger får kanske kontakta honom. I och för sig så har jag bestämt mig för att skaffa en 204 ruger men det är ju alltid bra att skaffa sig lite info om kalibern i förhand. Jag har sett att engelsmännen gärna använder 204 ruger, 20 tac/practical, får kanske kolla lite på engelska forum också.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu har jag snokat lite i Sverige och en del i England om att handladda 204 ruger och sammanfattningsvis så verkar kalibern att vara enkel att handladda till bra precision.

Det man ska tänka på är räffelstigningen och jag kommer att välja 1/10 istället för 1/12. 1/12 stabiliserar 40 grains kulor men det är på gränsen enligt vad jag har fått fram.

Kolla in varminteruk på youtube och facebook för lite långhållskytte med kalibern.

Laddata finns lite överallt på nätet bl.a.. här: http://www.rugerhunting.com/204_data_sierra.php