Publicerat November 20, 201411 yr Har läst att rätt många här inne skjuter dovhjortar o inte bara spetsar utan även halv och helskovel så här års, har alltid trott att dom smakar "brunst" nu men det kanske dom inte gör. Så vad säger ni kan jag med gott samvete skjuta större hjort i helgen om den kommer framför hunden? Mvh Per
Publicerat November 21, 201411 yr Finns ju trofejägare och köttjägare. Jag skjuter icke handjur såhär års.
Publicerat November 21, 201411 yr Har läst att rätt många här inne skjuter dovhjortar o inte bara spetsar utan även halv och helskovel så här års, har alltid trott att dom smakar "brunst" nu men det kanske dom inte gör. Så vad säger ni kan jag med gott samvete skjuta större hjort i helgen om den kommer framför hunden? Mvh Per Hej! En spets (förvisso stor) skjuten nu i veckan luktade duktigt av "brunst"! Jag skulle vänta minst en månad efter brunstuppehållet att skjuta dov med horn. Jag vet många som väntar till januari! //Nissen
Publicerat November 21, 201411 yr Författare bra Då fortsätter jag släppa dom tills mitten av December. Det är ju ett för bra kött för att man ska riskera ngt. Mvh per