Publicerat Oktober 18, 200619 yr Jag har sedan det blev jakttillåtet försökt att få skjuta en kanadick i år utan att lyckas, jag har varit ut med min båt på Luleälven ca. 5-7ggr och varit så nära flera gånger. Med nära menar jag, ska jag eller inte trycka på avtryckaren. Men jag har tyckt att det varit lite för långt (bättre att fria då man är osäker) de har vid flera tillfällen varit många (med Bodenmått sett) ca. 50-100st kanadensare som retfullt passerat på säkert håll. Jag tänkte ge upp för i år, då Beretta sa att han har sett var de betar på morgonen. Jag och min son åkte dit i morse före jobbet och byggde skydd och la ut bulvaner. Vid halv åtta tiden så kom de, inte så många ca. 30st lågt över ängen och sätter sig...PRECIS UTOM SKOTTHÅLL !!! > > > vi funderar hur vi ska göra då de utan anledning lyfter, för att sedan komma tillbaka och då flyger de PRECIS UTOM SKOTTHÅLL!!! > > > och sedan försvinner de. Men tjurig som bara en norrbottning kan vara, så ska jag dit igen före jobbet. Rapport kommer.
Publicerat Oktober 19, 200619 yr Författare Ta med 22'an vetja, men då lär du väl inte ens se en gås Du har helt rätt Alfie, det kom inga gäss. :'( Jag åkte kl. 9.00 men de kan ju ha kommit senare.
Publicerat Oktober 19, 200619 yr Helt enligt cap. murphys lag då...kan något jävlas så gör det det.....jag personligen anser att murphy var en jädrans optimist!!