Publicerat November 21, 201411 yr Detta vaknade jag till, när jag tittade ut från sovrumsfönstret(bild tagen från farstun) och jag vet att det står en häst på bilden men det är inte hon som bökat i natt. hundarna skällde 0530 i morse...... tycker grisarna faktiskt kunde komma kl 20 00, för det är så jobbigt att öppna sovrumsfönstret kl 0530. om jag väntar till April ,kan jag döpa om mig till Runar Sörgard då eller gäller det endast rådjur?
Publicerat November 21, 201411 yr Skaffa ett sånt här, http://www.biltema.se/sv/Hem/Sakerhet-och-larm/Larm-och-overvakning/Uppfartslarm-44499/ , och ha bössan vid sidan av sängen. Är det inte stadsplanerat område är det bara att köra.
Publicerat November 21, 201411 yr Författare Nja det är rätt mörkt där o du har väl bara mina heliakopior som jag köpt från Kina på bössorna dina?
Publicerat November 21, 201411 yr Författare Skaffa ett sånt här, http://www.biltema.se/sv/Hem/Sakerhet-och-larm/Larm-och-overvakning/Uppfartslarm-44499/ , och ha bössan vid sidan av sängen. Är det inte stadsplanerat område är det bara att köra.[/quoteGår inte en sån att ha i vakkojor med när man halvsover? Ljudlöst då
Publicerat November 21, 201411 yr Författare Ja det är som att glo upp i en Uppvidingebos rövhål. Nä det var väl bara 56mm objektiv?
Publicerat November 21, 201411 yr Går inte en sån att ha i vakkojor med när man halvsover? Ljudlöst då Jo, det går utmärkt att ha. Har inte testat själv då jag än så länge bara har torn att sitta i.
Publicerat November 21, 201411 yr Författare köpte en och den funkar på häst på ca 70 m avstånd, men jag har inga batterier till min lampa, och min helia funkar heller inte i beckmörker!
Publicerat November 21, 201411 yr Författare jo men då skrämmer jag bort grisarna,,,,, och det är dags för julskinka. vill ju ha gris men inte riktigt så nära, dom har en stuka med belysning 300m bort, men sen jag satte grön belysning har dom inte varit där. vi får ju inte fodra gris.......
Publicerat November 22, 201411 yr Författare nä dom kom inte till samma ställe inatt. får kolla eftermiddag vart dom varit
Publicerat November 22, 201411 yr jo men då skrämmer jag bort grisarna,,,,, och det är dags för julskinka. vill ju ha gris men inte riktigt så nära, dom har en stuka med belysning 300m bort, men sen jag satte grön belysning har dom inte varit där. vi får ju inte fodra gris....... kan bara säga att den gris jag sköt kom fint trots kraftig belysning. Väldigt vaksam men fram kom den.
Publicerat November 22, 201411 yr kan bara säga att den gris jag sköt kom fint trots kraftig belysning. Väldigt vaksam men fram kom den. Skjutit på hemma plan?
Publicerat November 22, 201411 yr Japp Kinnekulles första officiella vildsvinsskytt i modern tid. Galt, levandevikt 100kg.
Publicerat November 22, 201411 yr Författare nä du det var ARN MAGNUSSON, det har jag läst 1300 talet!
Publicerat November 23, 201411 yr Helt rätt,,men nu räknar jag inte tiden då Arn sprang omkring här som modern.
Publicerat November 23, 201411 yr Författare ok, då är det arn i omodern tid och Kkjon i modern tid. Jagar även du med häst o båge
Publicerat November 23, 201411 yr Nä, även där är det lite modernare. Carl Gustav 2000 308 och en KTM200