Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

skjutstöd typ caldwell lead sled

Featured Replies

Publicerat

Har funderat lite på dylikt stöd som i denna länk.

http://www.chuckhawks.com/caldwell_lead_sled_DFT.htm

hur är dom. I frågan om vapnets praktiska precision och inte skytten i kombination med vapnets tänkte jag.

självfallet ska man skjuta in som man jagar. Skjuter alltid in vid möjlighet liggandes med benstöd. Men för typ testladdningar så blir iaf jag jäkligt dåsig i skallen om man ska skjuta ett par laddningar. Kanske tom med två bössor.

jag klarar beroende på dagsformen olika mängder skott.

när jag skulle skjuta in en ganska nätt sako i 375h&h så tog det bra på psyket efter bara några skott. Då hade hjälp behövts.

så jag söker helt enkelt er som testat detta eller liknande stöd praktiskt.

Publicerat

Jag har den "vanliga" lead sled ifrån Caldwell och den funkar bra. Tar upp mycket rekyl och är lätt att justera in. Men allt som glimmar är inte guld och även om den är tung så räcker det inte då hela stödet flyttar sig vid skott så man får justera in allt igen. Brukar lägga en extra tegelsten för mer tyngd.

Du kan hyra den om du vill endast 150:- per timma exklusive tegelsten ;-)

Publicerat
  • Författare

Absolut flyttar den på sig. Jag har bara testat stödet 1ggr och det var en 375 med dämp som provsköts då. Träffbilden var det verkligen inge fel på.

nu vet jag både brister och fördelar med stödet sedan tidigare lite och jag hade uniefär samma upplevelse som dig vestjakt!

Haha snällt av dig. Lovar att ge dig 10% prisökning vid nästa köp om du är snäll ;) eller visa dig något dyrt du inte kan va utan :D

Publicerat

Det är ett bra stöd men kräver lite extra vikt för att ligga still. Trodde jag alltid låg minst 20% över normala priset....

Publicerat
  • Författare

Det är ett bra stöd men kräver lite extra vikt för att ligga still. Trodde jag alltid låg minst 20% över normala priset....

får mar sy ihop lite välfylda sandsäckar ;) får se lite där. Kollade på den lite nyare variantenm med lite mer inställningsmöjligheter :)

Japp men nu hamnar du på 30%. Jag är för snäll jag ;)

Publicerat

Primos har en fin med som är väldigt lik Caldwells

Publicerat
  • Författare

Den såg vettig ut den oxå!

Får kolla lite mer. Gummislang med sand i utgör iaf bra vikt för o tynga ner saker har jag sen tidigare erfarat.

Publicerat

Har en från primos som heter group therapi db703e903df60b534ab637ccef50efcf.jpg funkat bra hitils

Publicerat
  • Författare

Låter bra det. Får se vad man tycker om stödet sen när man köpt in o testat. Inte det dyraste grejen så man kan ju alltid sälja stödet om de inte passar.