Publicerat December 5, 201411 yr Detta är en populär post. Tänkte starta en ny tråd, där man/jag lägger upp datum som folk är välkomna att komma och jaga om intresse finns. Vad för storts jakt: Hundar: Datum: Var: Vad krävs av passkytten:
Publicerat December 5, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Vad för storts jakt: Älg/rådjur. Ett fös endast älgjakt och ett fös alljakt (rådjur/älg/räv). Hundar: En jämte, en plott/jämte, en tysk/norrbottenspets och min bealge. Datum: 2014-12-07 (nu på söndag) Var: Bjurbäcken/asphyttan i värmland Vad krävs av passkytten: Klass 1 bössa, 31mhz radio och ett jäkligt glatt humör! Skicka PM!
Publicerat December 15, 201411 yr Författare Vad för storts jakt: Älgjakt (tilldelning en vuxen och en kalv kvar) Hundar: En vit älghund och en jämte (båda hundarna är i världsklass) Datum: 21 dec Var: Bjurbäcken/asphyttan i värmland Vad krävs av passkytten: 31mhz radio och en klass 1 bössa du hanterar väl. Skicka PM!
Publicerat Januari 7, 201511 yr Författare Vad för storts jakt: Alljakt (älgkalv, rådjur och allt som bits) Hundar: Min beagle och en tjt/norrbottenspets Datum: 10 jan Var: Bjurbäcken/asphyttan i värmland Vad krävs av passkytten: 31mhz radio och en klass 1 bössa du hanterar väl. Skicka PM!
Publicerat Januari 24, 201511 yr Författare Vad för storts jakt: RÄvjakt (Tråden ligger under högvilt, men orkar inte skapa en ny) Hundar: American Foxhound Datum: 1 februari Var: Lungsund. Marken består av en lång smal udde på 1200HA. https://www.google.se/maps/place/688+91+Lungsund/@59.5005108,14.2611209,12z/data=!4m2!3m1!1s0x465c9325713dbcd5:0x847c8c3012bc25f6 Vad krävs av passkytten: En hagelbrakare/kombi och en 31mhz radio.
Publicerat Januari 24, 201511 yr Synd att du bor så långt från Norrköping annars hade jag gärna hängt med en del :-(
Publicerat Februari 25, 201511 yr Författare Vad för storts jakt: älgjakt en vuxen och en kalv Hundar: karelare och en gråhund Datum: 28 februari var: asphyttan/storfors i värmland Vad krävs av passkytten: 31mhz radio och en klass 1 bössa du hanterar väl.
Publicerat Mars 16, 201511 yr Mycket "cred" för dina ihärdiga inbjudningar! Om du fortsätter till hösten så ska jag gärna komma, hittills har det krockat med annan jakt så gott som varje gång.
Publicerat Mars 16, 201511 yr Om man ev flyttar norrut nästa år så kommer jag med. Stor eloge till dig för detta!
Publicerat Mars 18, 201511 yr Vad för storts jakt: älgjakt en vuxen och en kalv Hundar: karelare och en gråhund Datum: 28 februari var: asphyttan/storfors i värmland Vad krävs av passkytten: 31mhz radio och en klass 1 bössa du hanterar väl. Tack Hoel och ditt jaktlag för en trevlig jaktdag 28/2. Trevligt att få träffa nya jaktkamrater, och för att konstatera den goda jaktetiken hos jägarna. Långt att åka för mig men verkligen värt det. Göran
Publicerat Mars 18, 201511 yr Författare Tack Hoel och ditt jaktlag för en trevlig jaktdag 28/2. Trevligt att få träffa nya jaktkamrater, och för att konstatera den goda jaktetiken hos jägarna. Långt att åka för mig men verkligen värt det. Göran Kul att höra, är du sugen nästa år är du självklart välkommen igen
Publicerat Oktober 9, 201510 yr Återigen, mkt bra initiativ. det är när man flyttar runt som man inser att det är svårt att hitta nya jaktkamrater och marker.
Publicerat December 15, 201510 yr Dåligt med aktivitet i tråden.. Blev jäkligt kort varsel, men jag kör en runda på fredag med. Vad för sorts jakt: rådjur/hare/räv. Blir en mindre jakt. Kan ta med 1-2 passkyttar. Bjuder på korvgrillning o kaffe. Hundar: Drever. Ev. får wachteln köra nån såt. Datum: 16e dec (och 18e) Var: Sävsjö / Småland Vad krävs av passkytten: Hagel, 155a
Publicerat December 16, 201510 yr I brist på folk fick jag locka med en granne som egentligen slutat jaga. Men det gick fint. Dagens skörd. Ett för var hund. Vi kör en repris på fredag om nån är sugen! Nu ska det grillas korv
Publicerat December 16, 201510 yr Nästa säsong så kommer jag gärna Skickat från min ONE E1003 via Tapatalk
Publicerat December 17, 201510 yr Jag kan hälsa på men då vill jag släppa min tysk, så det var kanske fel tråd att svara i? för övrigt trevligt engangemang
Publicerat Januari 2, 201610 yr Någon som kan ta med mig som skytt någon dag t.o.m. 6e? Har drevjaktstorka.
Publicerat Januari 2, 201610 yr Någon som kan ta med mig som skytt någon dag t.o.m. 6e? Har drevjaktstorka.Vart finns du?
Publicerat Januari 2, 201610 yr Vart finns du? Stockholm. Hade ju så klart varit bra att skriva från början.