Publicerat December 6, 201411 yr Hej, Jag har i veckan köpt en 25mm distans från Beretta för att förlänga kolven en bit på min 686:a. Distansen kostade 10 euro och levererades föredömligt till mig dagen efter jag beställt den från Italien. Detta då jag tänkte se om kolven då passade mina långa armar lite bättre. Jag skruvade därför för första gången av bakkappan och såg att den ena skruven var av. Förbannade italienska skräpbössa tänkte jag och svor högt... När jag sen vände bakkappan upp och ner och la den ovanpå kolven så insåg jag att skruven sannolikt inte var knäckt inne i bössan utan troligtvis har italienarna vid produktionen helt enkelt knipsat av den innan monteringen för att den inte ska gå igenom vid kolvförhöjningen. Nödvändigt förvisso men kunde de inte använt en kortare skruv istället för en avknipsad? Då hade jag sluppit den initiala oron över att ha en knäckt skruv inne i stocken. Oavsett är skruvarna för korta med distansen ditsatt (och några längre följde inte med paketet) så nu blir det ett besök på järnhandeln för att hitta lite längre skruvar. /Andrew
Publicerat December 6, 201411 yr Tja, det är väl vad man kan förvänta sig numera även i den prisklassen..... T