Publicerat Oktober 20, 200619 yr Grattis till vädret... Nu vet jag i och för sig inte helt säkert vad de har för väder i Tärnaby men här i Dorotea så har vi fått 15-20 cm snö under natten och det vräker fortfarande ner. Det blåser en hel del också... Hämtat ur dagens VK: "Nattens kraftiga snöfall har medfört stora trafiksvårigheter på många vägar i inlandet. I Dorotea och dess fjällvärld ligger numera ett 20 centimeter tjockt snötäcke. Detsamma gäller för Vilhelmina och Storumans kommuner. Polisen uppmanar trafikanterna att ta det försiktigt och påminner om att det numera är vinterdäck som gäller."
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Författare Vart i tärna ska du jaga och med vilka om man får fråga?Varit med Hans och Åsa Bromée.Vad fjällen hette kommer jag inte ihåg :-
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Åhå. Nu vill vi ha en trevlig redogörelse för den gångna jakten med lite trevliga bilder Om det nu gick att ta sådana under helgen.
Publicerat Oktober 23, 200619 yr med tanke på vad dom har för hundar så bör det ju ha varit lekstuga!
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Namnet Hans Bromée känns lite bekant...håller han på med skidor på någe vis? Visst gör han det.....?? /Erik
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Författare Hans Bromée är mest känd inom racing på skidor (utförsåkning), men framför allt för sin otroligt höga nivå på sina pointers. Namnet Bromée har långa anor inom svenska stående fågelhundar. Och JAA, hans hundar var riktigt bra, trots dåliga förhållanden. Framförallt hunden Exx, fy vilken stjärna. Några bilder tog jag i kylan. Lägger upp dem vid tillfälle, håll koll.
Publicerat Oktober 24, 200619 yr Hans Bromée är mest känd inom racing på skidor (utförsåkning), Just det...jag har själv tävlat aktivt med alpint tills jag var 20 och vi var ofta på läger i Tärna så det är därifrån jag har fått namnet....då var den frågan besvarad ;D!