Publicerat December 14, 201411 yr Om vi är två som åker i min bil till jakten och polaren inte har licensen till sitt vapen med sig. Vem är ansvarig om vi blir stoppade av polisen?, jag eftersom det är min bil eller han eftersom det är hans vapen? Mvh Roger
Publicerat December 14, 201411 yr Om det är hans vapen så borde det vara hans ansvar. Annat om ni åker i bilen med en bössa som ingen av er har ansvar för, då vet jag inte. Vet inte straffet för glömda licenser? Någon expert svarar nog snart! Följer tråden för det är en intressant fråga. Skickat från telefonen.
Publicerat December 15, 201411 yr Säkert kan man få böter för glömd licens men har du körkortet/legget med dig så tror jag inte du får det. Det är ju inte så svårt för dom att kontrollera vilka licenser du har om dom har din identitet. I mer eller mindre alla mina möten med polisen så har dom varit väldigt hjälpsamma, trevliga och förlåtande. Allt har nog med hur du beter dig mot dom.
Publicerat December 15, 201411 yr ...... Vem är ansvarig om vi blir stoppade av polisen?, jag eftersom det är min bil eller han eftersom det är hans vapen? Mvh Roger Vapenägaren. /T