Publicerat December 15, 201411 yr Jag och min beagle står utan jakt på lördag. Driver rå, hjort och gris och stöter älg och hare. Stor kille på 20kg som håller i ca 1-1,5 timma och har mörkt skall. Totalt 2 jaktdagar sedan valp som inte resulterat i drev. Kan åka upp till 15 mil från karlskoga för att släppa honom. Hör av er om ni har något kul att erbjuda, kan garanterat erbjuda jakt tillfällen som tack om ni önskar.
Publicerat December 15, 201411 yr Författare Nu har du jakt om du vill! mvh/Urban 50mil för att släppa vart över längsta laget tyvärr denna gång då vi hade lite saker att göra senare på kvällen. Men gärna någon annan gång om en övernattning ingår ( jag tar självklart med något gott att dricka och sängkläder )
Publicerat December 15, 201411 yr Detta är en populär post. Sängkläder? Skulle det inte jagas? Hardcorejakt om det är upp till Urban!
Publicerat December 15, 201411 yr 50mil för att släppa vart över längsta laget tyvärr denna gång då vi hade lite saker att göra senare på kvällen. Men gärna någon annan gång om en övernattning ingår ( jag tar självklart med något gott att dricka och sängkläder ) Det ska vi nog kunna lösa.....trosa dag ett, så drar vi till strävis! Bara 17-18mil till:D. 50 mil är väl inget för lite jakt....åker själv ytterst sälla mindre än 60mil under en helg! mvh/Urban
Publicerat December 15, 201411 yr Författare Det ska vi nog kunna lösa.....trosa dag ett, så drar vi till strävis! Bara 17-18mil till:D. 50 mil är väl inget för lite jakt....åker själv ytterst sälla mindre än 60mil under en helg! mvh/Urban Haha nej det är ju inte om jag bara skulle jaga på lördag men blir söndag, måndag och tisdag med Så blir några mil till.
Publicerat December 15, 201411 yr Det ska vi nog kunna lösa.....trosa dag ett, så drar vi till strävis! Bara 17-18mil till:D. 50 mil är väl inget för lite jakt....åker själv ytterst sälla mindre än 60mil under en helg! mvh/Urban Måste du åka så långt för att komma till marker där du är okänd istället för ökänd...
Publicerat December 15, 201411 yr Haha...! Det är ju mitt stora problem! Det är väl snarare att jag måste åka så långt för att komma ifrån alla "Stockholmsjägare" som skall jaga med allsköns fågelhundar, och måste skjuta på allt som rör sig! mvh/Urban