Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Pallle

Snart egen kanon :)

Recommended Posts

Pallle

Relativt ny som pistolskytt, med attan vilken kul hobby.

Har plågat klubbens High Standard länge och den fick mig nästan att tröttna tyvärr. Men vid ett tillfälle då denna inte var tillgänglig så fick jag låna en kollegas Beretta 92F 9mm och denna kanon vände ju upp och ner på allt jag fått förklarat för mig om att en precisionspistol måste ha ergonomisk kolv och se ut som om den var med i Star Trek-filmerna.

Andra/tredje serien jag sköt med den vart guld, sedan blev det ett par guldserier till samma dag  :thumbsup:

Så då blev det helt uppenbart för mig, skit samma vad det är för pistol, och vilket lullull den är utrustad med... Den ska passa, man ska trivas med den.. den faen ska trivas med dig och bli ett med dig... Sedan om det är en fin Pardini, Feinwerkbau eller ett gammalt sunkigt tjänstevapen spelar ingen roll, nja väldigt liten i alla fall för den amatörnivån jag befinner mig på  :tongue:

Detta fick mig att med ett stort leende köra till Åkarp och prova lite olika. Hade sneglat lite extra på Sig Sauer 1911-22 och denna var som en dröm att skjuta med.

När jag stod i tunneln och kramade av skotten så hörde jag en kollegas ord klinga i huvudet "Den måste vara gjord i stål rakt igenom, annars håller den inte. Och glöm allt som ser ut som ett tjänstevapen när du väljer en 22'a.." Men ändå så lirade allt.

Så nu har jag brutit varenda "nybörjarråd" jag fått vad gäller förstavapen och det känns ändå som jag valt helt rätt  :yes:  :yes:  :yes:

Den är gjord i en aluminiumlegering utom pipa och sånt, är en klockren fullsizekopia på 1911 och riktigt riktigt trevlig.

Så nu är det bara att hoppas man får en nyårspresent i brevlådan från polisen  :biggrin:

http://www.sigsauer.com/CatalogProductDetails/1911-22.aspx

Vill dela med mig av mina tankar till andra skytteentusiaster i detta eminenta forum  :thumbsup:

ozzian

härligt

Jag testade 15-20 serier i somras men lyckades inte få till nån guld serie, nya tag till våren så att även jag kan köpa en kanon!

Pallle

Nu har jag fått lill-kanonen och provskjutit.

Helt klart potential att skjuta många guldserier  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

post-15952-0-08326000-1423204651_thumb.j

post-15952-0-63525300-1423204718_thumb.j

Danne E.

Du har valt helt rätt, tycker jag.

Det är en välgjord pistol och dessutom riktigt snygg i sitt klassiska stuk.

Alla "förstå sig på"-are tycker säkert att du skulle ha köpt något med ergonomisk kolv och allt.

Men vem orkar lyssna på sådana?

Christian N

Den ser verkligen genuin ut, jag gillart som det heter, iofs förefaller det inte som att den skjuter så där snuskigt tätt men det är trots allt en pang som ger dig massor med skytteglädje och det är det som enligt mig är absolut det viktigaste.

Ett tips, se till att köpa minst 1 men kanske 2 reservmag om de inte ingick det är otroligt trevligt att ha och också det som oftast lägger av. /Christian

• Like 1

Pallle

Följde med två mag så jag beställde tre extra, men var tydligen tomt på hyllan för jag fick bara två  :biggrin:

Tanken var ju att man skulle kunna tömma en patronask åt gången när man perforerar ölburkar och liknande då varje magasin sväljer tio bulor  :yes:  :yes:  :yes: